piątek, 6 maja 2011

Otwocki magistrat, dworzec kolejowy i wieża ciśnień.





Ratusz czyli magistrat w Otwocku ciekawym budynkiem jest. Pochodzi z II połowy XIX wieku, a przebudowany na ratusz został w latach 20. XX w. Jeśli wierzyć wiki, to wieża była tam od początku.
Dworzec kolejowy w Otwocku jest równie interesującym budynkiem, zwłaszcza jego nietypowe drewniane sklepienie, które niestety nie bardzo daje się porządnie sfotografować. Ciekawostką jest również nietypowy dojazd do dworca - podobny w układzie do wjazdu na dworzec toruński: żeby się tam dostać, należy przejechać pod jedną z dwóch odnóg linii kolejowej - wjazd jest ulokowany pomiędzy nimi. Sam wygląd dworca nie zmienił się specjalnie od stu lat, co cieszy niezmiernie.
Na ostatnim zdjęciu kolejowa wieża ciśnień, pochodząca z tego samego okresu co dworzec.

4 komentarze:

  1. W ostatni dzień kwietniowy przejeżdżałem koło magistratu, w środku nigdy nie byłem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę wreszcie zrobić dworcowego wczoraja i dzisieja bo mam zdjęcie przedwojenne...

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie ze dwa lata temu mój aparat nie spodobał się sokistom na otwockiej stacji ;)

    Lubię takie porównania - stare i nowe:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój aparat (a może moja twarz?) nie spodobał się ochroniarzom na Dworcu Centralnym, moherowej babci w kościele w Karczewie, ABW na Rakowieckiej, samotnej starszej pani w willi na Żoliborzu, Straży Granicznej na stacji w Łomnicy-Zdrój, kościelnemu u św. Aleksandra, ochorniarzowi w SGH, mieszkance willi przy Bieżanowskiej (tej od "Nie ma róży bez ognia") i menelowi w kościele św. Kazimierza.

    Przywykłem :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...