czwartek, 7 lipca 2011

Grodzisk Mazowiecki - stacja kolejowa





Byłem niedawno przejazdem w Grodzisku Mazowieckim, no to oczywiście stacja kolejowa musiała zostać uwieczniona. Jak wszyscy wią, pierwsza stacja na terenie Królestwa Polskiego kolei  warszawsko-wiedeńskiej, otwarta hen, ponad 150 lat temu. Dla porównania zdjęcie grodziskiego dworca sprzed ok. 80 lat (autor nieznany, więcej zdjęć na stronie kolej.one.pl).
Trzyma się to wszystko do dziś wcale dobrze, choć jak wszystko co kolejowe, jest tradycyjnie deczko zapyziałe.

5 komentarzy:

  1. "Stacje wczoraj i dziś" to też wdzięczny temat. A przy okazji zareklamuję wystawę w DSH o odbudowie Warszawy. Byłem i jestem pod wrażeniem, choć miejscami mocno przygniata.

    OdpowiedzUsuń
  2. A DSH to jedno z moich ulubionych miejsc - zajawkę tej nowej wystawy już widziałem i z pewnością odwiedzę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, przyznam, że nawet podoba mi się ta stacja! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. te dworce... to ładne budowali.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...