poniedziałek, 23 stycznia 2012

Skajlajn nietypowy z latawcem (i bez)



Wiadomo, że PeKiN widać prawie zewsząd, a tutaj mamy dowód - nietypowy, bo prawie bez dominant, skyline Powiśla
z praskiej strony Poniatowskiego. Mamy więc oczywiście PeKin, dom z opadniętą szczęką ze Smolnej i jeszcze parę
innych budynków oraz tytułowy latawiec, czyli spojrzenie od wschodu.

Na drugim zdjęciu wprost protiwpołożnie, znaczytsa od zachodu, konkretnie z peronu Zachodniego. Widać też
nieco mniej typowy skajlajn, bo bez bliźniaków okołocentralnych. Jest za to Rondo 1, Intercontinental, Złota 44
czyli Żagiel Libeskinda w budowie, PeKin oczywiście i przyczajona, nieudana Warta Tower.

10 komentarzy:

  1. Zachodni punkt widzenia zdecydowanie bardziej mi odpowiada ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dopiero po chwili zauważyłem, że na pierwszym zdjęciu jest PKiN :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pekin z tymi dźwigami to wygląda, jakby był w budowie ...

    Albo w rozbiórce - zależy od punktu widzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ano tak właśnie miało być z tymi dźwigami z Z44. Widok od zachodu uwidacznia oszustwo perspektywy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Latawiec dodaje uroku i te kolory.
    A dźwigi genialne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie podoba mi się drugie zdjęcie. Żagiel chyba nie będzie ostatnim..
    Choć upieram się, że w w stolicy dominuje stadion, jadąc Trasą Siekierkowską urzekł mnie widok na warszawskie wieżowce. Tylko trzeba by na nogach....

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten drugi widok często widzę i nawet mi się on podoba. Chociaż i tak uważam, ze linia kolejowa powinna być przykryta żelbetowym stropem gdzieś tak od Włochów aż do obecnego tunelu, a nad tym zbudowane miasto.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zasadniczo prawda, powinna być skryta, ale znając naszą dzielną kolej, mielibyśmy na sklepieniu to, co 'od zawsze' na rogu Chmielnej i JPII. Znaczy jezioro i szuwary.

    OdpowiedzUsuń
  9. he, he racja.
    ja to tam lubię krzaki, co dochodzą prawie do PKiN.
    a wieżowce to ZŁO.

    OdpowiedzUsuń
  10. Warta Tower wygląda jak bęben wyjęty z pralki. Ale ja się nie znam. A co do pajacowania - wiadomo, jestem za.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...