poniedziałek, 27 lutego 2012

Ostróda - kościół ewangelicko-metodystyczny

Ostatnio na krabikach przedstawiliśmy ciekawą ostródzką kamienicę, więc dziś czas na jej najbliższą okolicę ;)

Przed Państwem dwuhełmowy kościół ewangelicko-metodystyczny (parafia Łaski Bożej), o którym już wspominałem
przy okazji poprzedniego wpisu. Tutaj widzimy kościół z bliska, i (zasadniczo) nie pod światło.





I jeszcze kilka zbliżeń na szczegóły:

Bardzo sympatyczny i fotogeniczny budynek plebanii.


Drzwi główne i boczne z napisami odpowiednio - po polsku ("Pokój Wam") i po niemiecku ("Der Herr segne dich").

I na koniec dwujęzyczna tablica pamięci, znajdująca się na głazie obok głównego wejścia.

7 komentarzy:

  1. Nie lubię architektury sakralnej ale takie małomiasteczkowe (ależ to zabrzmiało...) kościoły są od tej reguły wyjątkiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały, ceglaście piękny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ceglane kościoły lubię bardzo, choć po obejrzeniu iluś tam mam problemy z ich odróżnianiem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. @Marcin - też bym miał, ale ten ma charakterystyczną wieżę bliźniaczą.

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam w Ostródzie wieki temu. Miło jest odświeżać pamięć. I jeszcze milej wspominać wycieczki w Polskę:)
    Alicja

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam. :-)
    Ja również kiedyś, dawno temu, byłem w Ostródzie, ale nic nie pamiętam. :-(
    A kościółek super, niby taki jak inne..., ale przez te bliźniacze kopuły/wieże taki trochę dla mnie nietypowy. Dlatego ciekawy.
    Udane zdjęcia. Jedynie co mi się nie podoba z otoczenia kościółka - to ten blok/bliźniak, no.. ale cóż... :-)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. tak, wieża ekstraordynaryjna. ale plebania też niczego sobie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...