poniedziałek, 26 marca 2012

Berlin - Potsdamer Platz.

Widoków różnych z Berlina już trochę pokazywałem - dzisiaj kolejne ciekawe miejsce, czyli tytułowy Potsdamer Platz.
Miejsce znane miłośnikom Floydów z wystawionego przez Watersa w tym miejscu w roku 1990 "The Wall".
Niegdyś pusta miejscówka, w ciągu dwóch dekad zabudowana naprawdę udanymi wieżowcami, przypominającymi
nieco przedwojenny Nowy Jork. W każdym razie, jak nie przepadam za skyscrapers, to te wyjątkowo mi się podobają...







...i deserowo imponująca kopuła nad patio budynku Sony Center - widok oczywiście od środka:


7 komentarzy:

  1. ten z pierwszych zdjęć wyraźnie wzorowany na "drapaczu chmur" ministerstwa komunikacji Pniewskiego ;/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale cienki w pasie drapacz, podmuch wiatru kiedyś go zmiecie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałem bardzo mieszane uczucia, zawitawszy w to miejsce. Niby wzorowane to to na amerykańskich skajskrejperach, tylko w nieco mniejszej skali, przez co (na żywo, bo na zdjęciach tego nie widać) wyglądają zabawnie.

    Sony Center = tłum = be.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłeś ciekawe ujęcia budowli, co nie jest łatwe. Wielokrotnie byłem w Berlinie. Lubię popatrzeć... podziwiać... i wrócić do swojej wsi, która na szczęście takiej zabudowy nie ma :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. @Er - też mi się od razu Pniewskiego ministerstwo komunikacji przypomniało, mój sąsiad z dzieciństwa zresztą.

    OdpowiedzUsuń
  6. Efektowne te wieżowce! A dach Sony wygląda jak ostatnie dzieło Leonarda Da Vinci:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Trochę rzeczywiście przypomina to NY z lat 30. Mnie się też podoba :-)
    Ale ten półokrągły?... to chyba nie do końca jednak...
    Pozdr.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...