piątek, 13 kwietnia 2012

Ziębice - sgraffito, ratusz i kamienice

Z Dolnego Śląska prezentowałem na razie tylko prześwietny Henryków, ale oczywiście wiele miast i miasteczek
jest w tym rejonie kraju godnych osobnego wpisu. Jednym z nich są Ziębice - miasto niespełna dziesięciotysięczne,
za to z blisko osiemsetletnią tradycją, ładnym rynkiem i ratuszem, i przede wszystkim - ciekawymi kamienicami.

Na początek pojedziemy z budynkiem dawnej Szkoły Parafialnej, ozdobionej pięknym sgraffito - z bliska...





...i z 'daleka'...


...sąsiadująca ze szkołą Bazylika Mniejsza św. Jerzego Męczennika i Sanktuarium Męki Pańskiej z XIII-XV w....



...i w końcu trafiamy na Rynek, gdzie wita nas XIX wieczny Ratusz i starsze od niego kamienice mieszczańskie...




...niestety, po (zbyt) krótkiej wizycie w Ziębicach, czas jechać dalej...


10 komentarzy:

  1. "(...)wiele miast i miasteczek
    jest w tym rejonie kraju godnych osobnego wpisu."
    Dokładnie, po polskiej i po czeskiej stronie (zwłaszcza że i tak wszystko poniemieckie).

    Aha, byłbym zapomniał: bardzo ładne Ziębice,pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za ziębickie pozdrowienia - przekażę przy najbliższej okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak poniemieckie to jeszcze postoi więc nie ma co się spieszyć z opisywaniem ;) Ratusz tak dość potężnie się tu jawi a ostatnie zdjęcie przeurocze!

    Bardzo ładne sgraffito, ratusz i kamienice. Bardzo ładne zestawienie, Ziębice nam pięknieją! Pozdrawiam nieozięble IamIa i jego zasłużony aparat, obiektywy oraz samochód!

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja sobie usiłuję przypomnieć, czy byłam, no i tak, przejazdem, ale nic nie pamietam:(((

    OdpowiedzUsuń
  5. @Sebik - oświadczam, że przekazałem stosowne pozdrowienia wszystkim wymienionym zasłużonym, a nawet i niewymienionym i/lub niezasłużonym.
    @ikroopka - w sumie to się nie dziwię, że nie pamiętasz - pewnie też by mi się niektóre miejsca mogły pomerdać, więc tabliczki fotografuję nieprzypadkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ziębice są na mojej liście "have to see". ;-)
    Moim zdaniem jedno z ciekawszych miasteczek na D.Śl.
    Pozdrawiam.
    P.S. Ratusz i ostatnie zdjęcie -> super. :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Znajome dla mnie obrazy. Kiedyś mieszkałem bardzo blisko Ziębic i często tam bywałem. Nie zrobiłem w tym miasteczku ani jednego zdjęcia. Dzięki za Twoje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zacny kościół, sgraffito prezentuje się znakomicie. Ja byłem, chyba w wieku 10 lat :) Też nic nie pamiętam. Ale niedaleko mam rodzinę. Może Paczków kolega nawiedził ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Podziękował za miłe słowa :)
    Paczków oczywiście żeśmy nawiedziliśmy, ale wcześniejszą razą - to także piękne miasto!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ziębice to takie moje małe odkrycie sprzed dwóch alt. A Paczków - przereklamowany. Nic tam nie było poza murami obronnymi.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...