piątek, 11 maja 2012

Brzeg (2)

Łykęd idzie, więc odpoczniemy nieco od stolicy, i wyruszymy znowu w okolicę. Przed Państwem Brzeg po raz drugi.

Jak już kiedyś wspominałem, uwielbiam tablice z obrazkami - oto więc prastara tablica sprzed brzeskiego zamku...


...ujęcie kościoła Podwyższenia Krzyża Świętego i jego wnętrza (nigdy wcześniej nie publikowane ;)...



...zatopione wśród gotyckich cegieł luksusowe osiedla (w średniowieczu też mieli słupki, jak widać)...


...dwa ujęcia z młynem nad Odrą - w tle i nie-w-tle...



...zwycięstwo mocno kopnięte (piękne liternictwo enyłej)...


...i żegna nas piękny klasyczny heavy-metal most kratownicowy, i to aż w czterech odsłonach!





24 komentarze:

  1. Haevy metal most cacy jest. Jak na takie patrzę, żałuję że nie dotrwał most Kierbedzia w wersji z metalowym grillem.

    OdpowiedzUsuń
  2. tu od razu wtrącę znów swoje - bardziej żałuję warszawskiego mostu kolejowego o łukowych kratownicach.

    a zdjęcia peryfe- i nieperyferyjnego Brzegu bardzo, szczególnie młyńskie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ha, Kierbedziowa refleksja od razu mię naszła jak zobaczyłem ten most. Piękny jest cały, razem z barierkami wokoło.
    A młyńskich zdjęć (zwłaszcza klimatycznej uliczki prowadzącej doń) to zdecydowanie więcej było u Krabianki, a tutaj tylko dwa na dzień-dobry i do-widzenia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Trochę strach, bo w Kazuniu most do remontu idzie, co oni wymyślą tym razem ...

    Taki ładny, pamiętam, był w Zegrzu, a teraz, git dwie dechy tam leżą :/

    Fakt, że szeroko, ale romantyzmu w tym za grosz :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Nocleg w Brzegu za 60 zł był 100 razy lepszy od noclegu w Legnicy za złotych 50...

    A tym mostem jechałem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ba, ja nie tylko nim jechałem, ale po nich c h a d z a ł e m w te i nazad! Ha. I jeszcze raz: ha! Taki ze mnie zuch.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czyżby to był "piękny stalowy most kratownicowy na Odrze z 1891 r., przeniesiony do Brzegu w 1954 r. z miejscowości Fordon k. Bydgoszczy"?

    OdpowiedzUsuń
  8. Brawo ikroopko - łon ci, choć tabliczki żadnej, że to z cegły z Wrocławia, tfu, z żelaza z Fordonu nie znaleziono. Min toże niet.

    OdpowiedzUsuń
  9. Niech Brzeg odda Bydgoszczy most!

    Jak się mieszka w takich okolicach ("Ziemie Odzyskane" + nieduża miejscowość), to można:
    1. Złapać kompleks bycia Polakiem - prawie wszystko, co ładne, zbudowali Niemcy - prawie wszystko, co brzydkie to sprawka Polaków.
    2. Złapać wielką niechęć do Kościoła - właściwie niemal jedyne zadbane budowle to kościoły.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ano - ciekawe, czy to dobroczyńca Brzegu zabezpieczył ten most przed wywiezieniem, rozkradzeniem czy czymkolwiek innym? Ciekawa historia.

    A z kościołami to nie do końca - po primo dlatego, że akurat w Brzegu oprócz pokazowego kościoła przyzamkowego, to reszta jest w stanie średnim albo wręcz kiepskim. A ludzie miejscowi głównie ze wschodnich rubieży, znaczy mocno związani, przynajmniej te dwa pokolenia temu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale most, znakomity.
    A słupki chociaż dopasowane do otoczenia, a nie jakieś zółte badziewie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie ma to jak most o stalowej konstrukcji... jak taki spotkam, to wsiąkam na amen, dopóki nie obfoce ze wszystkich stron, toteż przywiozłem ze sobą i trochę zdjęć jugomostów ;-) też na jakimś brzegu ;-P

    OdpowiedzUsuń
  13. Też zawsze robię zdjęcia takim tablicom, dzięki temu zazwyczaj pamiętam, gdzie byłam:) P.S. Świetny most!

    OdpowiedzUsuń
  14. nie rozumiem tego wynikania - jeśli jedyne zadbane budowle to kościoły, to skąd ma się brać niechęć do Kościoła?
    czy nie powinno być czasem na odwrót? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. @Er - logicznie powinno tak właśnie być, ale przeca nasze-polskie zazdrośnictwo z gatunku 'spuść panie zarazę na sąsiada' zwycięża i 'wypasione' - a w każdym razie w niezłym stanie ogólnym - kościoły raczej kłują w oczy na zasadzie 'tym to się zawsze powodzi'.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja taka mądra jestem, bo jak już mu zdjęcie - będąc specjalnie, aczkolwiek przejazdem, albo na odwrót - zrobiłam, to sobie sprawdziłam, komu, czemu to zrobiłam;)
    p.s. aczkolwiek słowa aczkolwiek nie cierpię i nie trawię, jakoś mi tu tak - (s)konweniowało, przepraszam
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zapraszam do pozwiedzania Brzegu w sposób trochę bardziej alternatywny, most, dwa kościoły i Długa plus Rynek to łatwizna:)
    https://www.facebook.com/BrzegBezPrzewodnika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i łatwizna, ale od czegoś trzeba zacząć jak się jest pierwszy raz :)

      Usuń
  18. Witam! Mam takie pytanie czy istniałaby możliwość udostępnienia kilku Twoich zdjęć ze Świdnicy, nieodpłatnie na portalu internetowym promującym turystykę kulturową?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo, jednak zgodnie z warunkami CC BY-NC-ND 3.0, zamieszczonymi na głównej stronie mojego bloga - o tutajsą warunki licencji

      W skrócie - możesz używać moich zdjęć pod trzema warunkami:
      1. wspomnieć źródło/autora, znaczy mnie
      2. wyłącznie do celów niekomercyjnych
      3. nie możesz w żaden sposób obrabiać moich zdjęć.

      Mam nadzieję, że prosto :)

      Usuń
  19. ok, dzięki!
    Jeszcze jedno pytanie- wystarczy opatrzenie zdjęcia stolicaiokolica.blogspot.com czy życzysz sobie innego podpisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę uprzejme - wystarczy odnośnik, jak najbardziej.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...