środa, 16 maja 2012

Polanica-Zdrój - kościół Wniebowzięcia NMP

Na Krabikach była wczoraj śliczna, choć mocno podupadła stacyjka w Polanicy-Zdroju, to u mnie dziś widoczków parę
stuletniego kościoła pw. Wniebowzięcia NMP tamże. Najpierw obrazki z dołu - pierwszy z tarasu miejscowej Biedronki...


...podreptaliśmy d(r)eptakiem, i w wąskim przesmyku między domiszczami strzelamy o tak...


...no to hyc za rzeczkę (Bystrzycę, i to Dusznicką!) i pod słoneczko...


...obeszliśmy miasto i oto widoki od plecków kościoła - ulicy Kamiennej, a w tle (w dole) - Polanica-Zdrój...




...skoro weszliśmy w górę, to trzeba w końcu zejść w dół - wąską ścieżką obok kościoła...



...i już jesteśmy pod kościołem (różnie to się w życiu układa)...


...a na do-widzenia niejako powtarzamy wąski kadr nr 2, tym razem w porze zachodu słońca...


8 komentarzy:

  1. Moja pierwsza myśl była o Leninie który "na tej ziemi, tu, w Poroninie przed żandarmami cara się krył" ale coś mi nie grało"... Dopiero po kawie oprzytomniałem i zacząłem trzeźwo myśleć :D Przez Polanicę zdarzyło mi się tylko raz przejechać ale jest od dawna na mojej liście "do odwiedzenia". Kościółek ładny a te kopuły to tak troszku mi cerkiew przypominają.

    OdpowiedzUsuń
  2. No tak... faktycznie, do zobaczenia w sensie turystycznym to za wiele tutaj nie ma, ale przejazdem będąc akurat w sam raz na dłuższy spacer. A że przed sezonem było, to jeszcze pustawo, co niezmiernie cenne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzoładnykościółwniebowzięcianajświętszejmariipannypozdrawiam!

    Aha, z Polanicy a w zasadzie z Kudowy jest o rzut nożem do Nahodu, który jest świetnym punktem wypadowym do zwiedzania tej części Czech. I ma sklep muzyczny :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Klimatyczne zdjęcia a miasteczko faktycznie bardziej przejazdem - ale jeśli ktoś już jest w okolicy, to warto!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny kolor świątyni i kopuła, chyba "cebulowa". Miasteczko też warte zobaczenie, ale to na starość, w ramach NFZ :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Trochę spuchła jej ta bania...

    OdpowiedzUsuń
  7. Eeee tam..., ja się nie nudziłem w Polanicy.
    Może i jakichś słynnych obiektów turystycznych w Polanicy nie ma, ale miasteczko bardzo przyjemne i zadbane, a okolica bardzo ciekawa... :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo interesujące widoki z góry są:)
    ja też się nie nudziłam w Polanicy, na szczęście byłam w porze 'beztłumowej",
    fajna baza wypadowa na zwiedzanie okolicy:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...