poniedziałek, 20 sierpnia 2012

LVIII Akcja GTWb - Światło i cień

Sam temat dzisiejszej akcji GTWb może i oklepany, ale w każdym razie klasyczny. No to będzie klasyczny
światłocień, ale nie ze stolicy, ani nawet nie z okolicy, tylko z dwóch zupełnie różnych miejsc kraju.

Pierwszy kadr pochodzi z remontowanych wnętrz pałacu Raczyńskich, tyle że w Rogalinie pod Poznaniem...


...a drugi obrazek jest z miejsca równie (chyba) wszystkim znanego - dekoracji do Janosika, Stawki i wielu innych
filmów okresu minionego i lat współczesnych - zamku w Pieskowej Skale...


PS. Wiem, że cienia nie ma za wiele, ale nie przepadam za dużymi obszarami ciemnej szarości.

16 komentarzy:

  1. Ciemne szarości aż w nadmiarze są za to u mnie. No, ale ktoś musi być od tej ciemnej, a ktoś od tej jasnej strony :D

    To okno wygląda jak z reklamy - nie wiem czego, ale w każdym razie bardzo efektownie. A w Pieskowej Skale byłem jakieś 7-8 lat temu - najbardziej podobała mi się "Maczuga Herkulesa", zamek tak se.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to ja dodam, że za maczugą Herkulesa, po nocy, na drzewie znalazłem moją blachę przewodnicką... ale co ja się tych drzew namacałem ;-) No i oczywiście trafiłem na inny numer niż ten którego szukałem ;-P

      Usuń
  2. Jako, że drugie zdjęcie jest robione w pochmurny dzień, to w ogóle nie ma na nim światła i cienia (co oczywiście nic mu nie ujmuje).

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pierwszym dwie szyby korzystne wpłynęły na kolor nieba ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniejsza o cień, okna piękne;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ładnie wyszedł pierwszy kadr. Co zrobiłeś, by zewnętrze za oknem nie było prześwietlone? Jakiś filtr?

    OdpowiedzUsuń
  6. właśnie, dobrze z d j ą ć okno, to trudna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  7. @H_P - jak mawiają starzy górale - pogoda jest zawsze, więc światło też. A że przez chmury - no bywa ;)
    @Witold - prawda, dodał się ekstra filtr.
    @ikroopka - okna piękne, ale wnętrza pałacu prawie kompletnie puste (co jeszcze kiedyś pokażę)
    @lav - polarek + postprodukcja z rozświetleniem cieni
    @Er - nic dodać!

    OdpowiedzUsuń
  8. wow! ale superowo!
    No mnie uwiodłeś !!!
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fakendszit, mój koment paszoł w spam :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już się zameldował wyciągnięty z bebechów gógspota.

      Usuń
  10. Jakoś kolega wybrnął z tego braku cienia. Tajemniczo za to jest :)

    OdpowiedzUsuń
  11. "(...) ale nie przepadam za dużymi obszarami ciemnej szarości."
    A ja różnie z tym mam. Zależy od nastroju, zależy od ułożenia światła jak i cienia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Rogalin, moje dziecięce wakacje :) Świetne zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwsze jest niesamowite, przypomina mi kolorystykę Lachapelle'a! Świetna postprodukcja.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...