czwartek, 20 września 2012

LIX Akcja GTWb - Pamiątka z PRL

Główny problem z pamiątką z PRLu jest taki, że 99% zdjęć z tamtych lat to 'imieniny u cioci' lub 'ja na tle' ;)
Znaczy nie nadają się do publikacji. Przejrzałem jednak swoje archiwa i coś tam 'ze stolicą w tle' udało się
wybrać na dzisiejszą akcję. Jako, że od dziecka miałem hyzia na punkcie kolejek, zacznę od Muzeum Kolejnictwa...


...tak tak, to ledwie wystający z okna parowozu Wasz skromny sprawozdawca w wieku lat kilku :)
Drugie zdjęcie to sztandarowe inwestycje stolicy, znaczy się Pałac Kultury i Dworzec Centralny oraz... mój rower...


...widać byłem za szybki dla migawki Smieny ;) Ostatnie zdjęcie to już zasadniczo nie PRL, bo sam początek lat 90.,
czyli etap wielkiego przełomu, ale za to zdjęcie moje, z mojego Zenita i na moim OrWo (fakt, tragiczny zestaw ;)...


15 komentarzy:

  1. Zdjęcie z rowerem jest wprost fenomenalne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Aj tam tragiczny, teraz bardzo stylowy to zestaw, a wśród hipsterjugend to lans na max! I przy okazji wyszło "Wczoraj i okolica" :D Zdjęcia bombowe i nieważne jak tragiczny byłby to zestaw, choćby nawet i Villi Auto czy innego parcha były - własne zdjęcia zawsze są najlepszą pamiątką.

    PS. A od kiedy to Zenek robił kwadraty? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zenisław robił kwadraty, bo taką miał przypadłość, że prześwietlał prawą część małej klatki. Za karę była więc obcinkowana ;) A za drugą karę czeka go dozgonne przebywanie w szufladzie razem z innymi nieużywkami.

      Usuń
  3. Zdjęć z okresu przełomu paradoksalnie nie jest tak wiele. Padły wtedy periodyki typu "Stolica", "Gazeta Stołeczna" w powijakach drukowana była na papierze toaletowym, z nieczytelnymi zdjęciami... a dopiero teraz można przyznać, że był to pod paroma względami ciekawy okres.

    Fajny zestawik, serio.

    OdpowiedzUsuń
  4. to zdjęcie z nieostrym pałacem i fragmentem roweru z kapciem wygląda jakby pochodziło z bardzo, bardzo dawna - ma w sobie jakąś nostalgię. fajny klimat.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubiłem (i do dziś lubię) jeździć na nie-do-końca napompowanych kółkach. Taki szyk ;)
    Stare zdjęcia są bodajże z '76 r., 'nowe' z '90.

    OdpowiedzUsuń
  6. CRICOLAND na placu Defilad do obejrzenia w filmie "Złote runo". tak mi się przypomniało...
    i ja tam byłem i się kręciłem.

    a zdjęcia z superklimatem. bosskie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cricoland był zdaje się również w (pożal się Boże) kontynuacji Czterdziestolatka i pewnie w paru tasiemcach z tamtych lat, ale akurat tasiemców to ja never ever, a i seriale tylko przedwojenne ;)

      Usuń
  7. Parowóz można by nawet uznać za pamiątkę sprzed wojny :) Drugie zdjęcie wydaje się takie puste z dzisiejszej perspektywy. Z kolei na trzecim zwraca uwagę bezład parkujących samochodów. Ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo w rzeczy samej to jest pamiątka sprzed wojny - Pm36, czyli Piękna Helena rocznik '36, o szybkości max. sięgającej 130 km/h!
      Drugie faktycznie zaskakująco puste (z pewnością niedziela), a ostatnie przypomina czasy całkiem współczesne, z tą nutką dekadenckiej wolności przełomu ustrojowego.

      Usuń
  8. Patrząc na trzecie zdjęcie uświadomiłem sobie, czego mi brakuje kiedy przejeżdżam obok Dworca Centralnego. Odczuwam zawsze pustkę na środku Al. Jerozolimskich. Całkiem zapomniałem, że kiedyś parkowały tam samochody.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe wspomnienia :)
    I ten rower ;)
    U mnie w albumach przeważają rodzinne zdjęcia, jak już jakiś budynek, to tylko w tle.
    O.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też 99% archiwów to takie właśnie zdjęcia. Ale coś się jednak udało wydobyć :)

      Usuń
  10. Pajac, to się wszędzie wciśnie ;-P Ale żeby na flaku wyjechać z kadru ;-P Zdolniacha

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...