poniedziałek, 10 września 2012

Pieskowa Skała i Maczuga Herkulesa

Zajawka Pieskowej Skały była przy okazji wpisu akcyjnego - dziś pełna odsłona kolejnej (po Kórniku) obowiązkowej
pozycji na liście wycieczek każdej wycieczki szkolnej. Tradycyjnie zajechaliśmy tam bez specjalnego planu,
ale było tak pusto (=sympatycznie), że grzechem byłoby nie wstąpić. O samym zamku pisać nie będę, bo i tak
wszyscy wszystko wią, a jak nie wią, to widać nie byli na tej lekcji. No to jedziem - oto Pieskowa Skała...


...trochę niżej, z boku, i w szerszej perspektywie...


...i jeszcze zamkowe skrzydełka całkiem z dołu...


...pardą za dodatkowe atrakcje poniżej w postaci fruwających listków...


...i dla odmiany - prawie z góry, znaczy się widok z wieży...


...i z tej samej wieży widok w bok, czyli na mury i bramę wjazdową zamku...


...czas zejść na ziemię - brama wejściowa na dziedziniec (pamiętacie "Pierścień i Różę" z młodziutką Figurą? :)...


...albo równie młodą Dymną, śmigającą w labiryntach ogródka w "Janosiku"...


...aha, sam dziedziniec (gdyby ktoś zapomniał) wygląda tak...


...a na koniec kolejny klasyk nad klasykami - Maczuga Herkulesa od strony zamku...


9 komentarzy:

  1. "Janosika" pamiętam, natomiast "Pierścień i różę" widziałem i starałem się wyrzucić z pamięci tak szybko, jak to tylko możliwe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba mam jak Marcin:) - ale dziękuję za podróż w czasie!
    Nie pamiętam, żeby ogródek tak cudnie wyglądał za moich czasów wycieczkowych. Ale u mnie z pamięcią, coraz gorzej ... :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Pieskowa Skała to chyba mój ulubiony zamek. ale nic dziwnego zważywszy, jak malowniczo jest położon i w ogóle sam w sobie. ale nie było u mnie wycieczki szkolnej.
    jakkolwiek jest on równie rekonsturowany i pozmyślany, co Wawel i Warszawska Starówka - czyli jest to makieta i tandeta, jak by powiedzieli poniektórzy.

    "Pierścień i Różę" pamiętam, właśnie scena z parterów ogrodowych wryła mi się w pamięć (a najbardziej - nie ukrywam - bouncing boobs). i nie chciałem jej wyprzeć.

    OdpowiedzUsuń
  4. I przypomniały mi się szkolne wyjazdy :) Z racji tego, że moja Mama była nauczycielem, to co roku jeździła tam z uczniami, a mnie targała przy okazji ;)
    O.

    OdpowiedzUsuń
  5. Poprzednim razem byłem tam już za dorosłości, niemniej jednak było to i tak w ubiegłym tysiącleciu. I jak wspomniałem na wstępie - myślałem, że tym razem też będą dzikie tłumy (bo takie tłumy pamiętam), i zobaczymy sobie zamek/maczugę przejazdem, ale skoro było praktycznie pusto (co zresztą widać), to postanowiliśmy się zatrzymać na godzinkę.

    PS. Pierścień oczywiście pamiętam m.in. ze względu na powalające walory figury pani Figury, ale także (albo przede wszystkim) ze względu na rolę Rewińskiego. A z innej bajki - na pewno wiecie, że w Pieskowej Skale kręcono plenery również do jednego z odcinków "Stawki" (Liść dębu) tudzież "Podróży za jeden uśmiech" i wielu innych filmów/seriali. Malowniczo jest!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurczę, mnie też nie było w tych okolicach od czasów głębokiej podstawówki, czyli coś tak z 20 lat... A czy jaskinia Łokietka to też te okolice? Wybraliście się tam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest - jaskinie to tam, ale jako turysta wygodny i wymagający (a co!) nie szwendam się po jaskiniach ;)

      Usuń
  7. Mnie tu nigdy nie było ze szkolną wycieczką. Sukcesywnie odmawiałem wyjazdów kilkudniowych ze szkolną hałastrą. "Janosika" z Dymną Anną uwielbiam i mimo iż w dobie internetu mogę mieć na dysku w przeciągu godziny zawsze staram się obejrzeć jak jest w TV :D Zresztą ze "Stawką większą niż życie" też tak mam ;) "Pierścień i różę" litościwie pomijam milczeniem i westchnę w zachwycie nad krajobrazem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat szkolne wycieczki lubiłem bardzo, i do dziś pamiętam tę jedyną, na której nie byłem ;)
      Też mam tak, że mimo posiadana niektórych z filmów/seriali TVP z czasów dawno niesłusznych, lubię obejrzeć to czasem w TV.

      PS. Pierścień naprawdę jest niezłą parodią, Rewiński jest rewelacyjny, a Figurę przyjemnie obejrzeć. I piosenki całkiem sympatyczne ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...