poniedziałek, 8 października 2012

Kolonia Wawelberga

Kolejne znane stołeczne osiedle - tym razem z ciekawą historią. Kolonia robotnicza, założona przez małżonków
Wawelbergów, ponad wiek temu. Ciężkie do sfotografowania, bo kolonia jest dość szczelnie zabudowana.
Do tego ostre słońce, jak zwykle nie tam, gdzie by się chciało. Dość jednak marudzenia - zapraszam na Wolę...


...widok niechronologiczny, ale reprezentatywny, bo chronologicznie powinienem zacząć o tak...


...czyli widokiem od strony Górczewskiej - ale skoro drzewko mi się wcięło bez pardonu, to idziemy na podwórko...


...i możemy się obejrzeć, żeby zobaczyć bliźniaczy blok...


...i widok na nasz stołeczny familok od południa, od jednej z odnóg meandrującej ulicy nomen-omen Wawelberga...


...i oto kolonia ostro cięta, w pełnej krasie...


...no dobra, Nikiszowiec to to może nie jest, ale zobaczyć na pewno warto, zwłaszcza po ostatnich remontach.

9 komentarzy:

  1. Wielokrotnie przechodziłem obok, ale dopiero tego lata pokusiłem się o przejście środkiem, tj. podwórkami. Ciekawe doświadczenie, choć istotnie, światło do robienia zdjęć raczej nędzne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś (daaawno temu) myślałem, że to nieotynkowany (z braku pieniędzy) socrealizm :)

    Na drugim zdjęciu po prawej jedna z najsłynniejszych warszawskich cukierni - szczególnie pączki na Tłusty Czwartek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fotogeniczne familoki, ale mieszkać w nich bym nie chciała;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę wybrać się - a zacną 100_licę ujrzę wew listopadzie. Może będę miała szczęście i nie będzie padało ! I też coś sfocę? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam serdecznie w imieniu własnym i koleżeństwa. W listopadzie jednak pogoda bywa kapryśna, ale ma to swoje uroki (taki mokry bruk na przykład).

      Usuń
    2. Ha, nie było mnie w Wa_wie kilka miesięcy, więc czuję się zobowiązana wręcz!
      Proszę I am I i Koleżeństwa !
      Co do bruku - to masz rację.
      Jest u mnie w mieście taka uliczka pt Ciasna. Czatuję na jej bruk połyskujący wilgocią, ba, okryty mgłą - ze światłem latarń (filtr gwiazdkowy) etc - ale popłynęłam - sorry :)))

      Usuń
  5. ADG by Iwona - Czy chodzi Ci o klimacik jak z ostatniego zdjęcia z tego wpisu:

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...