środa, 31 października 2012

Rogalin - Pałac Raczyńskich - wnętrza (2)

Zapomniałem o obietnicy wrzucenia zdjęć z pierwszego piętra pałacu Raczyńskich w Rogalinie. Choć było słonecznie,
to niemal zupełnie puste wnętrza tworzą dość upiorny nastrój, jak z B-klasowego horroru (akurat w sam raz na dziś)...




...sala też praktycznie pusta...


...wszystko jeszcze niemal 'pachnie' farbą, bo dopiero odnawiane... a jak było kiedyś w bibliotece? o tak...


...do dziś przetrwały złote sanki, widoczne na drugim planie, na środku...


...oraz obraz, który razem z obrazem tego obrazu sprzed lat tworzy niezłą pętlę...


...jest jeszcze 'gotyckie' krzesełko, w sam raz do filmu grozy...


...oraz zabójcza dekoracja poręczoschodowa, w postaci toporów i kolczastych łańcuchów...


...a do tego wszystkiego instrukcja obsługi nt. rewaloryzacji (że co?) pałacu...


21 komentarzy:

  1. O kurtka - a myślałem, że najbardziej wypatroszoną posiadłością, udostępnioną zwiedzającym, jest Książ. A to chyba go przebija.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zdjęciach pokazany jest również stan sprzed ledwie paru lat, kiedy nie ma nawet podłóg, a ściany wyglądają jak w kamienicy do wyburzenia...

      Usuń
  2. Co się z tym wszystkim stało? Armia Czerwona? Warszawiacy? Nieznani sprawcy?

    A najbardziej wypatroszoną posiadłością, w której byłem (znacznie bardziej wypatroszoną, niż Książ, w którym też byłem) są Podhorce. Do tej listy nadawałoby się też kilka warszawskich pałaców (które jednak nie są udostępniane do zwiedzania) np. Pałac Błękitny (w którym też byłem).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie wszyscy po trochu, choć nie wiem, kto w jakim stopniu.

      Nie wiem, co to jest posiadłość wypatroszona, bo choćby na takim moim ulubionym Dolnym Śląsku jest (niestety!) mnóstwo posiadłości w każdym stanie - od ruin nietrwałych, przez trwałe i w częściowym rozkładzie, aż do podobnych Rogalinowi - mury są OK., ale w środku pusto. Aha, przypomnę, że na parterze pałacu Raczyńskich jakaś tam wystawka jednak jest.

      Usuń
  3. Zawsze mnie zastanawia, jak to jest, że u nas tych wypatroszonych tyle, a w takiej Francji tak mało ... :?

    Widocznie lepiej mieć Miasta Otwarte, niż honor ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moglibyśmy mieć miasta otwarte, nawet nie jak Francja, ale choćby takie Czechy, tyle że ani Czechy, ani tym bardziej Francja nie leży na drodze pomiędzy Niemcami i Rosją. Geografia nas zabija.

      Usuń
  4. Byłam chyba z osiem lat temu i to co pamiętam, to rozczarowanie.
    Twoje zdjęcia ciekawsze.

    Galeria zrobiła na mnie wrażenie.:)
    Dęby będą?

    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo 8 lat temu (wg zdjęć na miejscu) było to faktycznie w opłakanym stanie.

      A zdjęć przyrody nie będzie, podobnie jak zdjęć ze słynnego arboretum z pobliskiego Kórnika. Nie czuję drzewek, więc ani ich nie podziwiam, ani nie fotografuję. Taki defekt ;)

      Usuń
    2. Bo ja wiem? Jedni lubią robić kwiatki, inni ruiny - ja jestem z tych drugich ;)

      Usuń
  5. no ale systemem grzewczym we wnętrzach zabytkowych to się, kurde, nie popisali.
    a topory i kolce wymuszają szczególną ostrożność przy poruszaniu się w pobliżu schodów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może te urządzenia grzewczo-chłodzące czymś przykryją?
      Topory i kolce są o tyle fajne, że w środku pomyka się w filcakach. I naprawdę jest ślisko :)

      Usuń
  6. To się nazywa modernizm we wnętrzach ;) A taka biblioteka ja ze starego zdjęcia (schody ajjjjjjj!!) jest mym marzeniem. I takaż sama płytoteka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się taka biblio-płytoteka śni czasami. Ale potem sobie myślę, ile to trzeba odkurzać, a służba ostatnio leniwa ;)

      Usuń
  7. Pałace po modernizacj wnętrz tracą trochę ze swojego uroku, ale grunt, że nie nieszczeją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słuszna słuszność - zgoda w 100% :)

      Usuń
  8. a ja banalnie (prawie jak zwykle) ileż podług do przejażdżek w papuciach!
    Choć szczerze muszę też napisać, że dwa pierwsze kadry działają swą pustką, wręcz przygnębiająco !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podłóg aż za dużo, a pustka faktycznie jest bardzo dziwna, i to tylko dlatego że było jasno. Wieczorem zapewne robi się upiornie.

      Usuń
  9. Ale podłogi, tyle pucowania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. z Rogalina ogrody piękne zapamiętałam bardziej niż wnętrza:) i dęby także imponujące!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...