poniedziałek, 22 października 2012

Sienna | Jana Pawła II

Dzisiaj będzie bardzo skromnie - ledwie trzy zdjęcia, za to na przełaj przez epoki architektoniczne. A wszystko to
(prawie) w jednym miejscu. Na rogu Siennej i Jana Pawła II. Na pierwszym planie Kamienica pod Żaglowcem przy 
Siennej 45, którą już kiedyś pokazywałem, tyle, że wtedy z boku, tzn. od JP II, czyli malowidła antywojennego...


...słońce mi bliknęło, przez odbicie z Kaskady, co to ją mają rozbierać... a na obrazku niżej, mamy przedwojenną 
kamienicę (albo kamienice, jeśli uznać sąsiada Żaglowca za kontynuatora), biurowcowe lata 90. w postaci Warsaw 
Towers i nomen-omen Żagiel Libeskinda, zbarbaryzowany do trywialnej nazwy Złota 44. Aha, a na dalekim tle, daleko 
po prawej, stoi jeszcze samotny blok przy Chmielnej 98, brzydki jak... blok...


...naprzeciw Kaskady, prawie przy samym Rondzie ONZ przycupnął odświeżony niedawno biurowiec Bumar'u...


...ciekawe, jak długo jeszcze postoi?

14 komentarzy:

  1. To światło od Kaskady swego czasu popsuło mi plany zdjęciowe. Ale rozbierać mają i Kaskadę, i to coś z mercedesowym kółkiem, i kamienice przy Ciepłej, i rozebrali już prawie Mercure'a. Czyli przywracamy Warszawie (chwilowo) wygląd z 1945.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, prawie, bo obok stoitsa Rondo 1, pajac i reszta wysokiego towarzystwa, o bloczydłach nie wspomnę.

      Usuń
  2. ...szkoda tylko, że nie przywrócą wyglądu tych miejsc z 1935.
    a tę kamienicę od frontu widzę chyba (na pewno) pierwszy raz w żyźni! szok ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rily? Pierwszy raz? Toż ona w samym centrum :)

      Usuń
    2. Kamienica w samym centrum, ale ja też tak frontalnie to może ze dwa razy ją oblukałem. Nie ma po co tam iść.

      Usuń
    3. Fakt, tyle że to zdanie jest prawdziwe dla większości miejsc w okolicy. No, chyba że akurat kto ma interes do załatwienia tamże.

      Usuń
  3. Na razie to Kaskadę... rozbudowują :)

    Wolę nazwę "Złota 44", czy "Żagiel", niż "Golden Sail".

    Ten wieżowiec Bumaru to nie tak niedawno odświeżony, bo z 15 lat będzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może z Kaskadą robią "ucieczkę do przodu"?
      Mnie się "Złota 44" kojarzy ze sklepem, a w najlepszym wypadku z barem, pardą - pubem.
      Ad. Bumar - 15 lat mówisz? Kurczę, to czas szybko biegnie...

      Usuń
  4. Coś na lekcje fizyki czyli światło odbite :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kąt padania i takie tam? Chyba fizyk nie byłby kontent ;)

      Usuń
  5. aaa - światełko bliknęło w bardzo uroczy efekt !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt - mógłbym powiedzieć, że specjalnie tak kombinowałem, ale... no prawie specjalnie :)

      Usuń
    2. Prawie czyni wielką różnicę.
      Podejrzewałam Twoją fantazję o małe co_nie_co w tym kadrze :)

      Usuń
    3. Hehe, no dobra - uściślę się - nie planowałem "z góry" tego blika, ale jak już go zobaczyłem, to nie poprawiałem. Spodobał mi się :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...