poniedziałek, 3 grudnia 2012

Kościół parafialny św. Michała Archanioła

Czyli jak dobrze mieć kolegów, bo wpis jest w całości z inspiracji Er'a. Z podziękowaniem i ukłonami :)

Wymądrzać o kościele się nie będę, bo się nie znam. Zainteresowanych szczegółami kościoła św. Michała Archanioła odsyłam do tradycyjnego źródła. Od siebie dodam, że choć 'od zawsze' bryła kościoła bardzo mi się podobała, to jeszcze nigdy nie miałem okazji być w środku. Tym razem też nie.

Może następnym?...



...parę ujęć od frontu...



...patrzeć w górę warto i przed kościołem...


...dla odmiany, spojrzenia od północy...



...na koniec zestawu - widok z obowiązkowo 'zastępczym' tramwajem...


...a teraz bonus nr 1, czyli ujęcia Krabiankowe...



...bonus nr 1 i 1/2 - Krabiankowe ujęcie napisu na sąsiednim budynku, który zresztą był kiedyś przedmiotem Zagadek...


...i koniec końców bonus nr 2, czyli wcale symetryczny i mocno przeszklony pobliski blok
przy Puławskiej 81...


26 komentarzy:

  1. Żałujcie, że nie weszliście akurat gdy świeciło słońce, bo światło bardzo ładnie "gra" na ażurowych oknach, wpadając do kościoła wąskimi promieniami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żałujemy, ale 'tradycyjnie' było zamknięte.

      Usuń
  2. eeee... dziękuję. lecz skąd ta inspiracja?
    tyle wiem, że na razie sprzątnąłeś mi temat do wpisu ;-)
    no dobra - powtórki nie są zabronione.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aaaa... wspomniałeś o tym kościele przy okazji dywagacji na temat najładniejszych kościołów powojennych :)

      Usuń
    2. no fakt. lubię go z zewnątrz i od środka. tym bardziej, że...
      ale o tym to może u mnie napiszę :-)

      Usuń
  3. Nie wiem, czy mi się bryła podoba, w każdym razie - monumentalna jest.
    Pytanie - po co w dzisiejszym świecie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mię się podoba, a sama budowla nie jest bardziej monumentalna niż budynek większości teatrów. W każdym razie nie jest przytłaczająca. A po co? To już pytanie nie do mnie...

      Usuń
    2. to co, Ikroopko, burzymy? :-)

      Usuń
    3. Ha, jest pomysł;)
      Kiedy masz jakiś wolny termin?
      muszę zaplanować:)

      Usuń
    4. Proponuję wpisać się w obchody 13. grudnia - zdaje się, zapowiada się wybuchowy wieczór ;)

      Usuń
    5. Nie wpisujemy się w żadne okoliczności, twórzmy własne;)

      Usuń
  4. Mijałem kilka razy ale uwagi żem nie zwracał większej. Co jak widzę było błędem. Już wpisałem na listę miejsc do odwiedzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypisz-wymaluj dokładnie tak jak ja. O tyle u mnie gorzej, że poprzednio w tej okolicy byłem 4-5 lat temu.

      Usuń
  5. Ostro. Żadnych opływowych kształów. Ciekawa budowla.
    O.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! I to jest fajne. Spójne. Współczesne!

      Usuń
  6. W tym kościele brała slub moja córka.

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja powiedziałbym, że to jakaś fabryka. Przód może być, ale boki jak silosy :) Proszę więcej bonusów!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetne skojarzenie - faktycznie, jest duch industrialu :)

      Usuń
    2. he, he - skojarzenie bardzo dobre. dlaczego? ano bo...
      e, nie - napiszę u siebie ;-)

      Usuń
    3. Napisz, napisz i dorzuć linkę!

      Usuń
  8. Oryginalna nie będę - nie mam ambicji - zima i w ogóle.
    No ja jestem na nie! Za duże, za zimne i za kanciaste. Jedyne czegom ciekawa, to owej światłości wewnątrz, o której Marcin wspomniał. A że kościoły katolickie zamknięte są - bo i po co miałoby być inaczej - jeszcze by się ktoś po nich pałętał - pewnie i mnie nie uda się zajrzeć do środka ...

    OdpowiedzUsuń
  9. A Kolega chyba w sen zapadł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałbym... niestety ostatnie tygodnie spędzam w uspołecznionych placówkach zdrowia, więc wpisy muszą sobie zaczekać na lepsze czasy :)

      Usuń
  10. Nieźle tam chrzczą. Jak mnie tam ochrzcili, to do dzisiaj jestem ochrzczony.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bonusu urody przecudnej :)

    I zdrowia życzę!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...