środa, 30 stycznia 2013

Warszawa Wschodnia

Na Pradze bywamy rzadziej niż rzadko, ale z okazji wolnej chwili podjechaliśmy zobaczyć,
jak na żywo wygląda Warszawa Wschodnia po remoncie.

Nie załapalim się na grupowe zwiedzanie blogowe, więc przemierzyliśmy dość puste rejony
bez przewodnika. I prawie bez ludzi, co jest tu (przyjemną) rzadkością...


...z tego zimna, to i kolorki wyblakły...


...a widok budynku dworcowego z poziomu peronów przypomniał mi nieco widok już nie do zobaczenia, czyli dworzec w Katowicach...



...obejrzeliśmy sobie też sam budynek dworca od frontu...


...i od wewnątrz, z galeryjki nad kafejką...


...a na pożegnanie prawie lustrzane odbicie widoku stołecznego skajlajnu - tym razem ze wschodu...


20 komentarzy:

  1. Widzę, że w kafejce to żeście na moim miejscu usiedli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akuratśmy nie usiedli, ale podziwiali widoki na stojąco :)

      Usuń
  2. Niestety - Jest teraz w lepszym stanie, ale podczas "estetyzacji" stracił wiele ciekawych modernistycznych detali i smaczków (które na szczęście zdążyłem obfotografować przed "estetyzacją"). A już okna hali głównej (te pod samym dachem, na bocznych elewacjach) wołają wręcz o pomstę do nieba.

    Ogólnie in minus.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to nie były modernistyczne detale, tylko np fragmenty kartonowych pudeł, zatykające dziury w ścianach? Czasem trudno odróżnić.

      Usuń
    2. Jak porównam to, co zostało (?) z katowickiego dworca, to i tak nie jest źle.

      Usuń
    3. A gdzie się podziały marmury i granity? Podjazd do czyjej willi zdobią?

      Usuń
  3. A ja dobrze pamiętam starą Wschodnią i koguta Cepelii na tasiemcu. I zawsze mogę ją sobie przypomnieć włączając "Nie lubię poniedziałku" kurka wodna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurka wodna? Ja ci dam kurka wodna! Po głosie go poznam, łobuza!

      Usuń
  4. No, fajnie bylo obejrzec hale jeszcze przed zamontowaniem tych wszystkich tablic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, gdybym był wtedy z Wami, to mógłbym zrobić 'wczoraj i dziś' ;)

      Usuń
  5. bardzo zgrabnie wygląda
    i pasuje mi tu jak najmniej kolorów:) to drugie ujęcie fajne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. wspaniałe kolory, szczególnie te na pierwszym zdjęciu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Celowałem w dawne, CAF'owskie pocztówki :)

      Usuń
  7. Wszystko co kolejowe piękne. Patrząc na ostatnią fotkę trochę się rozmarzyłem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja wiem, że to wstyd ale nigdy przenigdy nie byłam na Wschodniej. Ani przed ani po "modernizacji".
    Nie wiem jak to możliwe...
    Ale ostatnia fotka bardzo bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężki to wstyd i gańba! Na Wschodniej ostatnim razem byłem ponad dwie dekady temu, za niesłusznego ustroju. Niestety, bez aparatu, więc nie będzie wczoraj-i-dzisia.

      Usuń
  9. Fanką kolei i dworców nie jestem ani trochę, ale muszę przyznać, że Wschodnia naprawdę nieźle się prezentuje! Choć może to kwestia dobrego fotografa? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiele się nie zmieniło. ;) Zobaczymy czy standard po remoncie zostanie utrzymany?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...