poniedziałek, 4 marca 2013

Czyste

Czyste, na styku Woli i Ochoty, poszatkowane liniami kolejowymi, już bez dawnych glinianek,
to miejsce znikające z krajobrazu Warszawy, podobnie jak stare kamienice Pragi.

Zostało ledwie parę kamienic, wymierających warsztatów i warsztacików, kostki brukowej...

 

...przy Sławińskiej stoi jedna z ostatnich 'czynnych' kamienic...



...za to od strony Brylowskiej to już raczej tylko wspomnienia - trudno uwierzyć, że to ledwie
półtora kilometra od Dworca Centralnego (w linii prostej, kolejowej)...


...takie Czyste niedługo zniknie na zawsze w labiryncie nowych, szlycznych, gładkich bloków...


18 komentarzy:

  1. No, mam nadzieję że wreszcie wywalą te brzydkie barachła, zaśmiecające i tak brzydkie miasto, i walną wielkie, strzeżone osiedle "Marina Czyste" z bezpośrednim dojazdem na dworzec Warszawa Zachodnia. Należy się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twa nadzieja wkrótce się spełni. Niestety.

      Usuń
    2. Na jaki dworzec? Trzypasmówkę do Blue City

      Usuń
    3. Wylotówka musi być z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami, żeby człowiek ze słoikami w korku nie stał, zanim do Mariny* dojedzie.


      * - a tak swoją drogą, to kim jest ta Rosjanka?

      Usuń
    4. Czemu Rosjanka? O proszę - Włoszka!

      Usuń
  2. Z dojazdem?
    Tunel z kolejką podziemną, a na górze ścieżki rowerowe i zero miejsc parkingowych, to dopiero będzie Czyste ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Atam podziemną - linową dawać!

      Usuń
  3. lubiam też tam spacery odbywać.

    OdpowiedzUsuń
  4. To takie lubienie podszyte nostalgią. Za to mam bliżej niż na Pragę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. w ogóle Czyste jakieś zapomniane takie... a tu na zdjęciach wygląda jak dzielnica miasta na Śląsku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet prędzej jak stare Bródno, bo na Śląsku zabudowa jest zwykle bardziej zwarta, mury czarniejsze, i zawsze gdzieś w tle jakiś komin wyskoczy.

      Usuń
  6. Ponure kllimaty, ale szkoda że kawał starej historii miasta zniknie...
    U mnie zielska, zóómy itp, ale nawet i ja w koncu notkę z budynkami w tle zrobiłam o tu: http://ukladankazcodziennosci.blogspot.co.uk/2013/03/port-morski-w-belfascie.html
    żeby nie było, że ciągle tyklo zielsko mi w głowie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naturalny pociąg (do) rzeczy ;)
      Dzięki za linkę do portowej dzielnicy - mióóód!

      Usuń
  7. Nie całe Czyste to takie ponure klimaty. Więcej optymizmu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, są jeszcze magazyny, biurowce pomagazynowe, hala wystawowa, gazownia, szpital i parę bloków przy Kasprzaka. I 19. dzielnica. O czymś zapomniałem?

      Usuń
  8. Wspaniałości, z duszą oczywiście. Ale ja tam lubię takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  9. Stare odchodzi, nowe przychodzi. Nie wszystko da się zachować.

    OdpowiedzUsuń
  10. I ja lubię takie klimaty. Mają coś w sobie...
    O.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...