piątek, 22 marca 2013

Willa Kowalskiego

Ponieważ zaklinanie pogody przez zapodawanie zdjęć optymistycznych, to spróbujemy inaczej.

Ulica Płocka w wielu swoich częściach zachowała swoje przedwojenne kształty, co jak na Warszawę,
a Wolę w szczególności, jest ewenementem. Jest oczywiście druga strona medalu - te przedwojenne
rodzynki są w stanie bardzo złym. Nic dziwnego, bo mają na karku dobrze ponad osiemdziesiątkę.

W ramach odczyniania pogody wystąpi mój osobisty rodzynek nr 1 - willa - pałacyk
Adama Emila Kowalskiego
. Nie dość, że to willa przyfabryczna (garbarni Kowalskiego), to jeszcze ustawiona bokiem do jezdni. Pogoda psia, willa zapuszczona, zdjęcia ponure - no to czarujemy zimę...


...widok boczny, czyli przedni, przyuliczny...


...kawałek w stronę Wolskiej, niestety obrazek już 'zaburzony'...


...ostatni obrazek na do widzenia - tutaj widać kawałeczek dawnych założeń (i szlyczny ganeczek)...


...zimo - no dobra, ty już wiesz co.

27 komentarzy:

  1. o nie, wyprzedziłeś mnie :)a ja mam słoneczne zdjęcia :) no nic, wrzucę je jakoś później, a to wejście do willi uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to dawaj - będzie porównanie ładnie-nieładnie :)

      Usuń
  2. nigdy na to nie patrzyłem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, czemuż to, czemuż? Wszak to całkiem udana chałupka.

      Usuń
    2. bo nigdy tam nie byłem (przynajmniej na piechotę). dlatego dzięki za pokaz ;-)

      Usuń
  3. Chwała ci, bo ostatnio jakoś często tędy przejeżdżam i za każdym razem sobie obiecuję, czego nie spełniam :)

    I mówisz, że na robotniczej Woli przeciętny Kowalski w takim czymś mieszkał ... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeciętny. O ile był właścicielem garbarni ;)

      Usuń
    2. To ja wam opowiem, jak to naprawdę było - był sobie kowal i mieszkał na Woli, ale hobbystycznie uprawiał se poletko pszenżyta i owsa za kuźnią (dla konia, który jako ten model przed kuźnią prezentował na sobie kunszt podkuwania przez kowala). Ale wkrótce jakieś gbury wybudowały cegielnię, w miejscu pola wykopali gliniankę... wkurzył się kowal, przekuł kosę na sztorc, fabrykantom wygarbował skórę i pognał ich na 4 wiatry, a ze zdobycznej cegły zbudował sobie nową kuźnię z mieszkaniem na pięterku.

      A po latach przekłamania się nawarstwiły - że niby Kowalski, że właściciel garbarni, że willa... tiaaa.

      Usuń
  4. Ostatnio coraz więcej na blogach takich zapuszczonych klimatów, może takie czarowanie pomoże. :)
    Ładna ta willa szkoda, że taka zapuszczona. Zamieszkała jest?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre pytanie - chyba jest, bo okna całe i drzwi dość solidne. Trzeba by się wieczorem wybrać i sprawdzić, czy się świeci w oknach.

      Usuń
    2. a ja miałam wrażenie, że nikt tam nie mieszka, ale to intuicja tylko, i to może nawet nietrafiona, bo rowery na balkonie stały:)

      Usuń
    3. Mieszkają, Byłem w środku (co prawda na klatce Schodowa, a nie w mieszkaniach) to wiem.

      Usuń
  5. A ja już ten domek dałem w zeszłym roku :-)

    Płocka jest ciekawą ulicą, ale w większości to straszny pieprznik architektoniczny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się w całej zakręconej rozciągłości Płockiej. Dokładnie tak jest.

      Usuń
    2. "Płocka to straszny pieprznik architektoniczny" - no jeden mi 'zabiera' zdjęcia a drugi opisy no, dokładnie to samo myslę o Płockiej, może tylko oficjalnie ładniej to będzie nazwane :)

      Usuń
    3. "Impresje architektoniczne" - przegląd przez wszystkie możliwe style. Od zabytkowych dworków przez modernistyczne czynszówki, bieda-soscrealizm, bloki wielkopłytowe i nowoczesne wstawki.

      Czyli pieprznik, no.

      Usuń
  6. Ładną perełkę wynalazłeś, szkoda tylko, że w takim to teraz kiepskim stanie...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ładnie się tu Kowalscy urządzili tylko mogliby bardziej dbać o swoje włości.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam takie techniczne pytanie: jak zrobić na blogspocie (jak ustawić?) takie coś, żeby pod postem się wyświetlało to co u Ciebie jest zaznaczone jako "i jeszcze" ? Będę wdzięczna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest prosty gadżet ze strony linkwithin - po wejściu na tę stronę i wklejeniu adresu strony swojego bloga dostajesz skrypt do wklejenia z kolei w dowolnym miejscu swojego bloga, które wybierasz sobie w układzie strony. I wszystko :)

      Usuń
    2. też mi się to podoba:) muszę kiedyś pokombinować:)

      Usuń
  9. A wiecie, że ta willa - ku ogromnemu mojemu zdziwieniu - właśnie została odnowiona? Prezentuje się super: https://plus.google.com/photos/117137422698419076885/albums/5909100675239435313
    Co do rzeczywiście dziwnego jej ustawienia bokiem do jezdni - willa przed wojną stała frontem do ulicy, która biegła na przedłużeniu Skierniewickiej. A jako że prowadziła chyba do garbarni Kowalskiego, do niej właśnie był zwrócony budynek, nie do mniej ważnej w tej sytuacji Płockiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiemy, wiemy, bo często przejeżdżamy - świetnie, że ktoś (?) się za to wziął. Czekam na porę bezlistną, bo teraz niewiele widać. No i jeszcze trochę rusztowań stoi.

      Usuń
    2. Już rusztowań nie ma.

      Usuń
    3. Prawda, dziś jechałem i nie ma. Trza wrócić jesienią po spadówie liściatej.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...