środa, 8 maja 2013

Kłodzko od podstaw

Skoro pokazywałem już widoki Kłodzka z góry, to czas na pozytywistyczne zejście do podstaw.

Zacznę podobnie jak tamten set - od widoku new-renesansowego ratusza...


...aby podążyć bramą między światem doczesnym a duchowym...


...w kierunku kościoła Wniebowzięcia NMP...


...i wracając do świata żywych...


...podziwiamy blisko trzystuletni posąg św. Jana Nepomucena, czyli bardzo popularnego
w tym rejonie Nepomuka...


...czas przemknąć się pod nie mniej słynnym gotyckim mostem św. Jana...


...i zadrzeć głowę wyyysokooo...


...by nagle spojrzeć w dół...


...a to już nie to samo...


...ostatnie spojrzenie na konstrukcję urokliwego mostu na Kłodzkiej Nysie...


...'i to by było na tyle' relacji z Kłodzka. Nic więcej już nie mam. Obiecuję!

19 komentarzy:

  1. Ależ piękna reklama.

    Ciekawe kto się pisał skrótem RPG, bo mi się tylko z jednym kojarzy.
    Zwłaszcza z ładem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie ten sam, co się podpisał jako SKDPiL. Pardą - ZSMP.

      Usuń
    2. Właśnie to góglałem, bo ZSMP pamiętam, tego drugiego - nie. Rejonowe Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej. Rozumiem, że wspólny afisz z ZSMP to wskazówka, którędy droga do własnego mieszkania ;)

      Usuń
    3. Własnego? Hehe, no no. Nie ma 'własnego' tam, gdzie jest ZSMP i RPGKiM. 'Spółdzielcze' to był szczyt marzeń.

      Usuń
  2. Na moście byłem, ale pod nie chciało mi się złazić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz - a tam wcale, wcale :)

      Usuń
  3. Byłam, ale kto to pamięta, sama zapomniałam jak tam pięknie!
    o cdn prosiemy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już też nie pamiętam, bo to archiwalne zdjęcia. cd nie nastąpi, bo już nic więcej z Kłodzka nie mam. Będzie co nieco skąd inąd tak czy inaczej ;)

      Usuń
  4. no proszę, a ja też pod most nie zajrzałam;) a ładnie tam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie pod mostem szlajają się tylko takie indywidua jak ja ;)

      Usuń
  5. jak to dobrze, że Kłodzko wróciło do Macierzy (chłe chłe chłe).

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta brama na drugim zdjęciu to bajkowa jest ;) Zdjęcie również :)
    Ma dobrą atmosferę.
    O.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda. Szkoda, że tyle tam wszechobecnych śladów powodzi z '97.

      Usuń
  7. Może sie wybierzesz ?
    http://fotkihanuli1950.blox.pl/2013/05/OKNO-NA-WARSZAWE.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkoda, że ten budynek, który grozi zawaleniem został doprowadzony do tego stanu. Mogłoby się fajnie mieszkać na ostatniej kondygnacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba to głównie wina powodzi, choć faktycznie nie widać tutaj 'gospodarskiej ręki'.

      Usuń
  9. pochodze z okolic Klodzka, mieszkalam przez dlugie lata szesnascie kilometrow od Klodzka. Milo zobaczyc swoje miejsca i powspominac ile czeskiego wina sie wypilo na twierdzy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, na twierdzy mówisz - jakbym Krabiankę słyszał, tyle że ona z Twierdzy Modlin pochodzi :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...