poniedziałek, 6 maja 2013

Stawki - Inflancka

Jestę, jestę. Wróciwszy z podróży, wracam do zdjęć. Na razie nie z wyjazdu, a ze stolicy.
Pokazywałem już nasze piękne Intraco numero uno, to dziś będzie trochę mieszkaniówki.

Mega hiper wypas apartmą na rogu Stawki i Pokornej. Ale w sumie wyglądają nieźle, wszak tak?...


... to po prawej to apartamentowiec Trio, zdobywca paru nagród - widok pokątny na ostro...


...ech, ta optyka ;) - no to teraz bloczki w eleganckiej stajlówie, a'la przedwojenna hameryka...


...to już Inflancka, tereny pozajezdniowo-wydmuchowe, i wcale zacne odwołania do klasyki...


...a skoro jesteśmy na Inflackiej, to mamy tu znany szpital położniczy...


...niestety, w środku nie wygląda już tak elegancko, jak na zewnątrz, jak to zwykle w szpitalach bywa...


...a na koniec widok na Intraco I i okolice, z rogu Lewartowskiego i Zamenhoffa...


...nie wiem dlaczego, ale to pokręcone skrzyżowanie przy pomniku Bohaterów Getta, zawsze
mnie fascynowało - i nietypowym kształtem, organizacją ruchu i widokiem w perspektywie.

25 komentarzy:

  1. Z różnych powodów stale jestem w okolicy, a kiedyś łaziłem na basen na Inflancką, a o tym szpitalu nie miałem pojęcia :D

    Chyba przez nadmiar chlor w wodzie ;)

    Ładnieś Pan skomponował kadry, Nie wiem czemu, zazwyczaj oglądam te budynki z bliska, a z daleka jakoś ich nie zauważając :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szpital akurat znam z racji siostry i siostrzeńca tam urodzonego - może coś się ostatnio poprawiło, bo jeszcze niedawno w środku był stajl a'la późny PRL.
      Baseny na Inflackiej akurat mi nie podchodziły z racji lokalizacji. Parę razy byłem, ale na Skrę miałem bez porównania bliżej.

      Usuń
  2. Apartamentowce jak żylety. Ulica Pokorna - nazwa powinna być na czasie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, Pokorna powinna być zawsze na czasie, zwłaszcza u tych co tu mieszkają ;)

      Usuń
  3. Wczoraj akurat byłam w okolicy, na zdjęciach wygląda dużo bardziej elegancko, chociaż same budynki klasa:)
    i ludzi nie ma, pusto, no no no :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo mnie się boją ludzie (znikają) i pogoda (poprawia się). Nie mam jeszcze tylko władzy nad zaparkowanymi autami (a szkoda!)

      Usuń
  4. Te nowe budynki przy Stawkach to jedno z nielicznych nowo zbudowanych miejsc w Wawie, w których czuję przyjemność patrzenia i bycia. Gdyby tak były jeszcze o połowę niższe, to uznałbym je za spełniony ideał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy ideał to nie wiem, ale wyglądają wcale wcale. Może faktycznie, te w linii Stawki mogłyby być niższe, ale ta pierzeja z miniwieżami przy Inflanckiej (od strony Andersa) ładnie się odwołuje do pobliskiego socu.

      Usuń
  5. Jeden z nielicznych nowych fragmentów MIASTA.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze powiedziane! W sumie to kamienice, skoro na dole są sklepy ;)

      Usuń
  6. Wow...! Jak zwykle widać, że z RAW-ów. Przaśne to nowoczesne kolosy architektoniczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ee... przaśne? W jakim sensie?

      Usuń
    2. No mi się podobają. Lubię takie nowe kolosy.

      Usuń
  7. jam tam ujrzał świat. znaczy, w szpitalu. nie w zajezdni, ani w basenie.
    gdy ostatnio tam bawiłem, i zaskoczył mnie jeden budynek wielce jawnym zastosowaniem stylówy lat 50. pozytywnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aa, to w takim razie miejscówka Ci bliska. A stylówa jest po byku!

      Usuń
  8. Ten widok pokatny na ostro robi wrazenie no, no:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten szpital to nie taki położniczy, nie każdy się tam położyć może ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz mi, że nie chciałbyś tam leżeć w żadnym charakterze ;)

      Usuń
  10. Bardzo mi się nie podoba to, czym obłożony ów szpital jest. Ale ja się nie znam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się nie znam, ale zgrabnie to wkomponowali, że mucha nie siada.

      Usuń
  11. Bardzo mi się podoba. Chciałabym zobaczyć to na żywo :)
    O.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to zapraszamy (nieustająco!) do stolicy :)

      Usuń
  12. szpital na Inflanckiej to był rarytas nad rarytasy na owe czasy! rymy niezamierzone, a te nowe apartamentowce czy biurowce może ładne, a może nie zawsze pasują do miejsca na którym je wzniesiono...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...