poniedziałek, 20 maja 2013

Stuletnia Hala

Zasadniczo nie daję postów okazjonalnych, ale skoro Hala Ludowa (pardą - Stulecia) ma okazję,
a 'następna będzie może za sto lat', no to daję sobie odpust...


...niestetyż, naobkoło Jahrhunderthalle trwał był jarmark staroci (biletowany!), i nijak się porządnie
nie dało ustawić, więc za karę kadr spod Pergoli (budy straganiarskie z prawej)...


...a całą uwagę skupilim tutaj - oto słynna wrocławska Wytwórnia Filmów Fabularnych, mieszcząca się w budynkach Breslauer Messe, znaczy się - Pawilonie Czterech Kopuł...


... historia ćwierci PRLowskiej produkcji filmowej tak sobie stoi wśród zieleni...


...a duch Cybulskiego i kompanii Hasa sobie w najlepsze schodami w górę, schodami w dół...


...i to by było 'na tyle' w telegraficznym skrócie - żegnawszy się z Halą, widzimy Iglicę...


...w wieku ledwie (przed) emertalnym, boć to ledwie 65-latka...


24 komentarze:

  1. sto lat, sto lat!

    szkoda, że nie przetrwało naczelne kuriozum iglicznej Wystawy Ziem Odzyskanych: wieża z wiader. :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano szkoda ;) I szkoda, że nie można 'normalnie' wejść do środka, bo tam teraz multimedium się zainstalowało i straszną kasę każe sobie płacić (drożyzna to akurat 'normalna' sprawa we Wrocku).

      Usuń
  2. Wieczorkiem ładny spektakl robią tam obok.
    A iglica, zdaje się, służyła swego czasu jako wieszak flagi Solidarności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wieczorkiem tośmy 'tradycyjnie' nawiedzali Rynek i okolice. Okolica Hali nie jest jakoś wybitnie sympatyczna po zmierzchu.

      Usuń
  3. Jak dobrze pójdzie, w lipcu obejrzę ją od środka. Byłem weń tylko raz, przed remontem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pisałem wyżej - weź duuużą gotówkę.

      Usuń
    2. Wrocławskie ceny znam, natomiast mam już bilet na koncert do Hali właśnie.

      Usuń
    3. Aaa, koncert, to inna para skrzypieć drzwiami.

      Usuń
  4. Prezentuje się całkiem całkiem:) A nigdy nie oglądałam jej z bliska..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, jak widać (i czytać), żeby być z bliska, to też mieliśmy spory problem ;)

      Usuń
  5. Obiekt ciekawy i owszem ale widziałam go z daleka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak większość PT. Czytelników. Sami też byśmy zobaczyli go tylko z daleka, ale jednak znaleźliśmy przejście.

      Usuń
  6. Halę z zewnątrz widziałam lata temu, jeszcze podczas wycieczki w szkole podstawowej, z której została mi tylko pamiątkowa pocztówka z Iglicą. Dzięki tej pocztówce pamiętam, że tam byłam, bo zdjęcie grupowe robione było tylko na rynku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No kurczę, a mnie na wycieczki szkolne wozili tylko do muzeów albo zamków. Co za czasy!

      Usuń
  7. Hala (jak jeszcze była Ludowa ;-) ) zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Ale może to dlatego, że przez chwilę byłem w środku zupełnie sam? (i to zupełnie za darmo)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, jaki wypas. W latach 80. ubiegłego wieku teżżem się tam szwędał z kuzynem studentem, ale pamiętam tyle co nic ;)

      Usuń
  8. A już myślałem, że wyciąłeś klatkę z reklamy Twixa (1 zdjęcie). :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłoby trudno, bo chociaż wiem co to Twixy, to reklamy nie znam.

      Usuń
  9. Koniecznie, ale to koniecznie musisz obfotografować pergolę, jak zielonością obrosnie, bo taka 'saute' traci na wizerunku.
    Nawiasem - o okazji nie pamietałam, moje uznanie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A fe, zielsko! Ja właśnie wolę sote - taki modernistyczny sznyt wychodzi ;)
      O okazji też nie pamiętałem bo i skąd - jenternet mnie przypomniał. Potęga pani(e)!

      Usuń
  10. Ha:) i mnie kiedyś zawieziono tamże na wycieczkę. I zdjęcia mam z Rynku. Choć z Drui chyba do jednej szkoły nie chadzałam:) Widać taki trynd podówczas był:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Buuu... a mnie nikt nie chciał w szkole do Wrocka wozić. Odbiłem to sobie dopiero na studiach :)

      Usuń
  11. No chyba Kolega trawę pomalował, bo jak za Gierka :) Jak na swój wiek, świetna hala. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, przyłapałeś mnie - maluję trawę pasjami, ale wyłącznie zdjęciami :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...