środa, 15 maja 2013

Wrocław - Most Grunwaldzki

Tadam! Dziś pierwsza odsłona z naszego kombeku do cudnego miasta na wyspach (i mostach).

Zaczniemy z grubej rury, bo w sumie czemubynie - wszak Most Grunwaldzki jest przeboski.
No nie jest tak? Nie jest? Jest, boć to stulatek w rewelacyjnej kondycji...


...a w tle wrocławskie Sedesowce (or Manhattan), które jeszcze wystąpią, bo bardzo je lubię :)
Tączasą, wchodzimy na most, podziwiając się na zachód - oto widok nach Oder und draj kościołen,
jeden zacniejszy od drugiego (też jeszcze wystąpią), a środkiem parostatek w-płynie...


...ja jestem zwykle (za) szeroki, więc oto telezasięg Krabianki w akcji - kościół NMP na Piasku znikł,
za to dużo lepiej widać kościoły świętokrzyski i świętojański - oba oczywiście na Ostrowie Tumskim...


...no to tera rzucamy się okiem na wschód, do cywilizacji (technicznej) - oto Wieża Ciśnień na Grobli...


...czas już spłynąć z prądem, czyli rzucić widokiem przeciwpołożnym do otwierającego - ach i och...


...a na koniec dwie wersje widoku na most z placu Grunwaldzkiego - Krabiankowa, a'la tilt-shift...


...i moja, szerokim gestem, z tłem post-moderno-blokowym...


24 komentarze:

  1. O, stare, dobre i sprawdzone klimaty:) Pierwszy kadr mistrzowski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oł je - pasuje, bo ja też jestem stary i sprawdzony ;)

      Usuń
  2. Wroclove ;)

    Jak nie kochać miasta, z którym mamy wspólne pochodzenie nazwy? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tudzież równie nieźle wojennie rozpieprzonego, mimo zupełnie różnej historii.

      Usuń
    2. I sporo warszawiaków tam mieszka :D
      Po wojnie sprowadziło się ich tam więcej, niż lwowiaków, tylko mało się z tym obnosili :)

      Usuń
    3. Potwierdzam, bo nawet kawałek mojej rodziny po kądzieli też tam się zainstalował (choć 'chwilowo').

      Usuń
  3. Bardzo lubię wrocławskie mosty i kładki. Grunwaldzki jest chyba najbardziej efektownym z nich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt niezaprzeczalny. Choć za jakiś czas spróbuję zmierzyć się z drugą tezą ;)

      Usuń
  4. Miejscówka z ostatnich dwóch zdjęć jest zwana "jądrem Reagana" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wieża ciśnień boska. most takoż.
    przystanki z blokami w tle już mniej, ale to nie moja bajka.
    ech, mało brakowało, a Wrocław byłby pierwszym miastem z metrem "w Polsce". ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja, w "Polsce" ;) Do wieżyśmy nie doszli niestety, a podobno można ją (czasami) zwiedzać.

      Usuń
  6. Na widok Mostu Grunwaldzkiego doznałem kiedyś gwałtownego zachwytu, a na widok tych bloków za nim - gwałtownego lęku, czy aby jestem normalny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz lęki, czy jesteś aby normalny? Hoho... ;)
      PS. Bloki są tak pojechane w (sedesowy) kosmos, że po prostu skręca człowieka z zachwytu.

      Usuń
  7. Pamiętam jak jako początkujące geokeszer (bawiłem się od kilku dni i miałem kilka, może kilkanaście skrzynek znalezionych) szukałem tutaj pierwszego multicache'a nie wiedząc co to jest. Tam chyba były trzy różne pojemniki w różnych miejscach ukryte w pobliżu współrzędnych, a w każdym wskazówki umożliwiające znalezienie pojemnika finałowego. A ja myślałem że to ma być jedna skrzynka... pod współrzędnymi nic nie było, wskazówki wprowadzały totalne zamieszani (myślałem że to wskazówki jak znaleźć jedną skrzynkę, a to były trzy różne wskazówki do trzech różnych skrzynek), przeszukałem między innymi to z fotki nr 5 ale w końcu odpuściłem. Dopiero dużo później zrozumiałem o co chodziło w tej skrzynce ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jesteś gość, bo ja do dziś nie do końca (to bardzo dookólne określenie) nie zrozumiałem, o co chodzi w tym Waszym keszingu.

      Usuń
  8. Nigdy we Wrocku nie byłem... Ech.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O'rly? Duża strata, ale do odrobienia.

      Usuń
  9. Most jest niesamowity, i może to dziwne kojarzy mi się z Wrocławiem. Wrocław ma dużo większą od Warszawy starówkę i cóż leży na Odrą - dosłownie. Te współczesne blokowiska są podobne chyba wszędzie.Ale to ładne i ciekawe miasto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wrocławski Manhattan sedesowy jest absolutnie wyjątkowy. Ponadto to tylko 6 bloków, mała architektura i sklepy w przyziemiu. Całkiem jak dziś, tylko wiele dekad temu ktoś już o tym pomyślał.

      Usuń
  10. Most piękny, ale i Wieża Ciśnień niczego sobie ;)
    W ogóle Wrocław to perła.
    O.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O - perła, zgadzam się w całej mojej rozciągliwie szerokiej szerokości.

      Usuń
  11. Bardzo ciekawe ujęcie Mostu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A bardzo dziękuję. Będzie więcej, choć już innego mostu/ów :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...