środa, 5 czerwca 2013

Wrocławski Kompleks Sądowy

Styl new gothic nie jest mi specjalnie bliski, ale trzeba przyznać, że kompleks gmachów sądu,
więzienia i policji w delcie wrocławskiego Podwala i (nomen-omen) Sądowej jest imponujący...


...ujęcie od Podwala...


...oraz od narożnika Podwala i Muzealnej...


...czas na wspólny widok budynku Miliona Ważnych Tablic wraz z gmachem policji na drugim planie...


...oraz obrazek odwrotny - oto międzywojenny budynek Polizeipresidium, z sądami w tle...


...i znowu widok solo - od Podwala...


...i od strony ulicy (haha, miał ktoś samopoczucie humoru!) - Łąkowej...


...wspomniałem o więzieniu, które mieści się 'na podwórku' sądów, ale ponieważ trwa tam widoczna
na powyższym zdjęciu (roz)budowa, a nadto nasze kręcenie z aparatami wzbudziło pewną czujność
określonych czynników, woleliśmy się oddalić na z góry upatrzone pozycje - w kierunku Krupniczej...


...żeby na koniec obejrzeć sobie nieco młodszy od sądów, tym razem pseudogotyko-neorenesansowy
gmach Neue Börse, czyli oczywiście KS Gwardia (mieli fantazję, no nie?)...


30 komentarzy:

  1. No to dorzuciłeś do pieca!

    Jak oglądałem pierwsze zdjęcia, to zastanawiałem się, czy pokażesz tez ten budynek z lat 30-tych i... jest! A jeszcze same sądy mają skrzydło modernistyczne (widać je w tle na pierwszym zdjęciu).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chcieliśmy zrobić jeszcze to skrzydło, o którym wspominasz, i oczywiście więzienie, ale jakoś tak zrobiło się wokół nas trochę za ciepło (jak na tę porę roku), więc profilaktycznie daliśmy dyla ;)

      Usuń
    2. Okolica znana mi dobrze, od środka tez, na szczęście przelotnie;)

      Usuń
    3. No, to dobrze, bo znajomość sądów od środka nie jest niczym przyjemnym. Chyba, że się tam zarabia na chlebek ;)

      Usuń
  2. Imponujące gmaszyska. Podoba mi się widok na budynek policji od strony Podwala (na zdjęciu nr 6).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, imponujące! I to nawet dla nas, przyzwyczajonych przecież do dużych gmachów. A co dopiero dla ówczesnych mieszkańców tych prastarych ziem piastowskich ;)

      Usuń
  3. A mi się udało skutecznie ominąć te budynki w czasie spacerów po Wrocławiu.
    I z zewnątrz i z wewnątrz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wewnątrz to rozumiem, ale czemu z zewnątrz? Toć to bardzo emponujące miejscówki są!

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. No... nasze Sądy na Lesznie też w sumie niczego sobie, ale aż tak nie straszą ;)

      Usuń
  5. Ja niedługo też wybieram się do Wrocławia. Obiecany mi został spacer po Nadodrzu.

    Ale zdjęcia tego kompleksu są imponujące. Zarówno architektonicznie, jak i fotograficznie - pięknie wycyzelowane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cyzelunek to moje drugie imię ;) A do obglądnięcia zachęcam, zwłaszcza od strony niezaprezentowanej. Więzienie (ale tylko na obrazku!) ma swój posępny urok :)

      Usuń
    2. Czyli nastrój w sam raz na mój humor :)

      Usuń
    3. Wiesz, zawsze możesz pomyśleć, że Ty stoisz jednak po TEJ stronie muru :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Zawszeć to kwestia biu...gustu, ale na pewno charakterystyczne. I imponujące, jak zauważyła Iv.

      Usuń
  7. sążnisste baraky. to je monumentaslizm.
    nawet nie zdawałem sobie sprawy z istnienia takich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, to raz jestem 'lepszy', bo jako stały (choć zbyt rzadki!) odwiedzacz Wrocka, wiedziałem o nich - ba, nawet gdzieś w archiwach mam zdjęcie gdzieś sprzed dwóch dekad.

      Usuń
  8. Ceglasto i imponująco. Jeśli ma zastraszać to i zastrasza.
    Kilka drobnych grzechów i zwiedzanie od środka - gratis:)
    Nie moja bajka. Monumentalizm jest mi zdecydowanie obcy.
    Choć kadry - si:) - pierwszoklaśne !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie te wieżyce raczej rozśmiechują, ale pewnie inaczej działały w momencie powstania. Na zwiedzanie od środka jednak się nie piszę ;)

      Usuń
  9. Jadę w czerwcu do Wrocławia na moment. Czy zgłaszacie zapotrzebowanie na zdjęcia jakichś końkretnych obiektów?

    Niestety nie aż tak szerokokątne, aby wrockowianie pomieścili się w kadrach wraz ze swoimi kompleksami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poproszę o więzień i/lub sąd od środka - może do tego czasu już się wydźwigują stamtąd. Tylko uważaj na kamery na rogach i smutnych panów w ciemnych garniakach.

      Usuń
    2. Ostatnio mię spysaly bardzo dyskretni panowie koło siedziby herr Thuske.

      Usuń
    3. Nas nie zdążyli. Byliśmy czujniejsi (tym razem).

      Usuń
  10. Lubię te budynki choć w foceniu przeszkadzają mi te sznurki na gacie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyż prowda, ale po primo Wrocek to miasto niebieskich tramwajów (i?), a po drugie primo - jak ktoś lubi i ma cierpliwość, to se może ze zdjęć sznurki powycinać.

      Usuń
  11. ten budynek prezentuje sie naprawdę niesamowicie i przyciąga wzrok, piękne fotografie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda - nawet widziany któryś tam raz, nadal zaskakuje.

      Usuń
  12. To można się sądzić we Wrocku, bo jest pięknie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znając dość dobrze polskie sądownictwo, nie spodziewałbym się, żeby uroda gmachu przekładała się na jakość sądzenia. Niestety!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...