poniedziałek, 1 lipca 2013

Muzeum Historii Żydów Polskich

Tytuł posta długi, więc już nie dodaję, że to krótka fotorelacja sprzed jego otwarcia - konkretnie
sprzed czterech miesięcy. Jeszcze chmury ciężkie, jeszcze śnieg leży tu i ówdzie, jeszcze stoi płot,
za to na pierwszym planie nieugięcie trwa pokazywany już wcześniej Pomnik Bohaterów Getta...


...kolejne ujęcia od strony Pomnika, choć już bez jego samego...



...najciekawszy chyba motyw w budynku, czyli kopnięte wejście...


...no to teraz widok od strony rogu ulic Zamenhofa i Anielewicza - na pierwszym planie widać
pierwszy Pomnik Bohaterów Getta (z 1946 r.), w formie zwielokrotnionych włazów do kanałów...


...kolejny zwrot - oto elewacja Muzeum od strony Anielewicza...


...i od strony Karmelickiej...


...i jeszcze dalej - skweru Willi'ego Brandta, z pokazywanym już skromnym pomnikiem z tablicą
upamiętniającą tyleż niespodziewany, co słynny już gest kanclerza Niemiec...


...czekam teraz na okazję wbicia się do środka Muzeum Historii Żydów Polskich, choć na razie
odbywają się tu głównie imprezy okolicznościowe, bo sama ekspozycja dopiero powstaje.

24 komentarze:

  1. Przejeżdżałem obok w czwartek, płot ciągle (znów) stał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ee, jak to? Przecie go (prawie przy mnie) zdejmowali?

      Usuń
    2. pierwsze remonty i naprawy.

      Usuń
    3. Nie wiem, przejeżdżałem na rowerze Anielewicza, zwróciłem tylko uwagę, że płot stoi.

      Usuń
    4. Dlaczego przejeżdżasz tak szacowną personę welocypedem, ja się pytam? I to nieżyjącą? I komu zwróciłeś uwagę? Same pytania się cisną jedno z drugim.

      Usuń
    5. Wiadomo, cykliści to samo zło }:]

      Usuń
  2. Śmy śmigali średnio w czasie podobnym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to w dodatku niezależnie, swobodnie, niepokornie, i w ogóle.

      Usuń
  3. Ja tam byłam 18 kwietnia, niewiele widziałam, bo poobstawiane było barierkami. Ale następnym razem pozwiedzam sobie dokładniej.
    O.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że i ja sobie poczekam. I na zdjęcie płotkobarierek, i na ekspozycję. Może w przyszłym roku?

      Usuń
  4. To miejscówka zaległa wew 100_licy. Czeka na nasz kolejny przyjazd - obowiązkowo !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To proponuję jeszcze dać im chwilę na przygotowanie. Znaczy dłuższą chwilę - tak z minimum rok. "W tzw. międzyczasie" zapraszamy do CN Kopernik tudzież Muzeum Powstania, o ile jeszcze nie widziałaś. Tyż warto.

      Usuń
    2. Wew Muzeum Powstania byłam dwa razy. Muszę przyznać, że kosztowały mnie te wizyty wiele emocji. Długo zbierałam myśli .... i doprowadzałam się do tzw pionu .
      W CN Kopernik wciąż masa nawiedzających skutecznie mnie odstrasza.

      Usuń
    3. No tak, przez MP trudno przejść obojętnie. A do Kopernika daje się wbić sposobem - być na godzinę przed otwarciem. Krabianka sprawdziła osobiście. Ale fakt, cały dzień z głowy.

      Usuń
    4. Można też próbować w styczniu, między sylwestrem, a feriami szkolnymi.

      Usuń
    5. Dobry pomysł, oczywiście o ile do tego czasu ukończą budowę i galerie.

      Usuń
  5. A ja ciągle przejeżdżam pod ziemią, teraz gdy wyłączona Świętokrzyska chyba wyjdę na górę i zobaczę ukończone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak piszą koledzy - tak nie całkiem ukończone. Trochę jak za realsocjalu - oddane z pompą, a potem zamknięte ponownie.

      Usuń
  6. Miałam iść na to pompowe otwarcie ale mnie tłumy przestraszyły, teraz czekam, a że rzadko jestem w tych okolicach to nawet nie widzę jaki postęp z płotem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem w miarę rzadko - parę razy w roku ledwie, i nie zanotowałem powrotu płotu ;)

      Usuń
  7. Tam mnie jeszcze nie było. Trzeba odwiedzić, sparwdzić samemu - także to, co w środku. Co i raz słyszę, że coś tam się dzieje, ale utknęłam chyba po tej prawej stronie Wisły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, teraz niełatwo się przeprawić na lewą stronę. Na prawą zresztą też ;)

      Usuń
    2. Ja chyba mentalnie też utknęłam. Fajnie tu. Może poczekam aż powstanie Muzeum Pragi :)))

      Usuń
    3. Oho, masz duuużo czasu przed sobą. Zawszeć to jakaś perspektywa :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...