środa, 10 lipca 2013

Złomki

Pozostając poniekąd w tematyce historycznej, dzisiejszy wpis jest monotematycznie przeznaczony
moim ulubionym złomkom, czyli zasłużonym i odchodzącym w przeszłość pomnikom automobilizmu.

Któż bowiem z nas, samych nagryzionych zębem życia, nie uroni łezki nad wysłużonym żukiem,
samotnie wystającym pod zgaszoną latarnią (dobra, jasno pod nią było)...


...albo żuczkiem w barwach pocztowych...


...a może białym z pasopiorunem w smutnym kolorze blu...


...tutaj skromnie przycupnął duży fiat, oplasterkowany szpachlą po większych ubytkach -
kanciaki/kredensy miały swój urok, choć najbardziej podobają mi się wersje sprzed MR'75
(to te z pionowymi światłami tylnymi i biegami "w kierownicy") - na takim fiacie ćwiczyłem,
a potem zdawałem na prawko dobre ćwierć wieku temu...


...wracamy z Żolibordu na Bemowo-Lotnisko, i oto odpicowany Trabi (wersja limuzyna, a co!),
'bohater' niezliczonej ilości dowcipów na temat jakości tego produktu made in DDR...


...oto swojska wersja zachodnioniemieckiego vw-ogórka, czyli stara dobra nyska 522,
ale za to w bojowym malowaniu kwiatu hippisu (wersja wyścigowa jak widać)...


...a na koniec braterska miłość samochodowa na rozdrożu...


23 komentarze:

  1. Widzę, że uczestnicy ruchu flower power też się załapali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę inne mamy teraz flowery, ale tak. To zresztą chyba bardziej miłośnicy bajeczki o SkubimDu.

      Usuń
  2. Oj, tak. Duży Fiat z "pionowymi" tylnymi światłami oraz Syrena "kurołapka".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Noo. I nyski 'suki' i żuki dostawczaki. I jeszcze stary 21.

      Usuń
  3. Trabi is my love _ pyr, pyr,pyr :) mmmmmmmmmmmmmmmmm:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja 'pani od matematyki' w podstawówce miała takiego, oczywiście w szarym kolorze i też go kochała, zowiąc Trabancikiem.

      Usuń
  4. Ostatnie rewelacja:) To wynalazłeś kolorowe starocie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zebrało się z paru rowerowych przejazdów, a akurat to ostatnie to z komórki (sąsiada) + pp.

      Usuń
  5. Nostalgia nostalgią, ale nie tęsknię za Żukami, Nysami i innymi peerelowskimi gruchotami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To i dobrze. Więcej będzie dla mnie!

      Usuń
  6. Para na ostatnim wyraźnie ma ciche dni. Ale co robi na lotnisku?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda. Trabi wyraźnie się boczy, a nyska ma to w nosie, znaczy pod drzewem. A co robią na lotnisku? Popatrują na inne złomki, te lotniskowe.

      Usuń
  7. znajdź mi jeszcze tarpana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znalazłem! Ale nie udokumentowałem, bo o dziwo był na chodzie i zwiał, zanim zdążyłem się przygotować ze statywem i tym ptaszkiem, co wylatywa z obiektywu.

      Usuń
  8. W Żyrku stoi takie coś :-) Na drugim planie, coby uniknąć kąśliwych komentarzy ;-P

    https://lh4.googleusercontent.com/-1NMYck97jGA/UcXwqD8GehI/AAAAAAAA6Lo/mGYSowbmXB4/s800/IMG_6259.JPG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale go paskudnie wystrolili (tego na drugim planie oczywiście).

      Usuń
  9. Trabanta miał mój tata, ale już tego lepszego z silnikiem polo, ależ toto zaiwaniało po naszych drogach!rdza się go nie imała, za to dziury w tekturze owszem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, TrabPolo i WartGolf to już zupełnie inna epoka - współczesna, można by powiedzieć, w każdym razie ustrojowo :)

      Usuń
  10. Fajny zestaw kultowych autek, przynajmniej nie czuję się osamotniony w ich fotografowaniu. ;) Ostatnie zdjęcie takie nostalgiczne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja je częściej widzę niż fotografuję, a najmocniej to biorą mnie okazy typu Datsun 280

      Usuń
  11. Oł je! Lubię te Twoje wywoływanie RAW-ów. Trabi fajny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko że trabi i nyska są z komórki ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...