czwartek, 6 lutego 2014

Płock stolicą sztuki (secesji)

A co? Jak nie, jak tak! Dowody przedstawiłem już dawno, a przede mną swoją odsłonę
sztuki z płockiego Muzeum Mazowieckiego dała Krabianka.

No to jadziem z dużego ĄĘ, czyli Podkowińskiego Szał w formie szkicu obramowanego...


...skoro najgorsze (goła baba na plującym koniu) mamy już za sobą, to coś spokojniejszego...


...e, no tak, może nie całkiem o to chodziło - spokojniejszego, ale nie aż tak...


...pardą za jakiegoś garbatego tłumoka co nie chciał wyleźć z kadru - w zamian można pozamiatać...


...pajęczyny w kościele, albo...


...wspomóc pradziadka Owsiaka, co kto lubi.

PS. Muzeum Mazowieckie aka Secesji wróci w jeszcze jednej odsłonie.

9 komentarzy:

  1. secesja? pogięło cię?


    ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E nie, dzięki za troskę. Trochę mnie tylko przewiało.

      Usuń
  2. Szał w oryginale? Nie w Krakowie???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W oryginale jak najbardziej. Tyle że to szkic jest. Oryginalny ale tylko szkic :)

      Usuń
  3. Lubię secesję i sztukę przełomu wieków i przedwojenną. Podobną jak w Płocku wystawę widziałam w też Olsztynie. Aczkolwiek Płock ma bogate zbiory no i oczywiście Muzeum Narodowe w Warszawie, o Krakowie nie wspomnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to w Olsztynie to była wypożyczona wystawa z Płocka? Bo myśmy ją (w odstępach czasu) widzieli też w Łomży i (to już sam) w Ostrołęce.

      Ostatnio byłem w MuzNarze w Kraku i tamtejszy zasób (eksponowanej) secesji nie umywa się do płockiej.

      Usuń
    2. Skoro Płock ogłosiłem stolicą secesji to nie ma przebacz ;)

      Usuń
  4. To spokojniejsze, i to pod spokojniejszym, podoba mi się:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie osobiście chałupka najbardziej przypadła :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...