wtorek, 25 marca 2014

Kutno - Święto Róży (2) + ekstrasy

Poprzednim razem pokazywaliśmy hopskoki pod kościołem w Kutnie, a dziś będzie odsłona
Krabiankowo-moja, tzn. Krabianka pokaże ludzi, a mła - nieludzi, choć nie do końca.
Dlaczego nie do końca, mógłby zapytać ktoś, gdyby to przeczytał? Ano dlatego, bo choć
pierwsza fota jest moja, to sztafaż ludzki pałętał się w takich ilościach, że chyba dopiero
spadnięty za rogiem samolot (tak, tak, Tytus, Romek & Atomek przewidzieli to już blisko
pół wieku temu) mógłby mi wyludnić przedpole. Ale jak się nie ma co się lubi...


...to się lubi ludzisków pod kutnowskim ratuszem, oraz - to już Krabiankowe - obok ratusza...


...freaków różnych mieli tu pod dostatkiem, z okazji Święta Róży (mam nadzieję)...


...miejscowy przegląd talentów muzyczno-imydżowych...


...nawet ochrona ma przerwę na obejrzenie świecidełek (dla wybranki, zakładam niedżenderowo)...


...żegnamy się z publicznością świątecznoróżaną i jedziem obejrzeć tytułowe ekstrasy...


...oto mocno zaczerwieniony jesienią stuletni kościół św. Stanisława oraz wieża jego (myślicie,
że być zastępowym kościelnym to chleb z masłem?)...


...to dla odmiany zespół pałacowo-parkowy Gierałty, ongiś siedziba właścicieli miasta...


...a dzisiaj szkoła muzyczna im. Kurpińskiego (chyba powinno być: Kutnowskiego ;)...


...przy poprzednim wpisie kutnowskim wspomniało się o słynnym miejscowym dworcu - no to włala...


...udało mi się złapać w obiektywie klasycznego kaszlaka, a na samym dworcu - pociąg osobowy...


PS. Zainteresowanym Kutnem polecam świetny, choć niestety dość krótki blog 'pozdrowienia z Kutna',
z ciekawym, myszonajeżdżalnym ficzerem wczorajszo-dzisiowym :-)

25 komentarzy:

  1. No i o co chodziło temu Kultu? Miejsce kwitnące, kolorowe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kultowe, można by rzec!

      Usuń
    2. Za dnia, a w piosence nie było czasem o nocy? nie pamiętam już dokładnie:)

      Krabianka musi mieć dużo wdzięku, skoro ludzie tak chętnie pozwalają jej się fotografować:)

      Usuń
    3. W nocy, w nocy - myślisz, że na noc zastępują ten dworzec innym, tak jak zwijają asfalt w Wąchocku? ;-)

      Usuń
    4. No w nocy wszystko inaczej wygląda, np kwiatów nie widać:)

      Usuń
    5. Kwiatów? Na dworcu? W nocy? Czego to się Pani zachciewa! ;-)

      Usuń
  2. Skoro miejsce kwitnące, jak rzekł Piotr :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, widać, że młode pokolenie, bo "Borewiczem" jechałem - w oryginale to idzie tak: "Szansonistki? W poniedziałek rano na dworcu? Z największą przyjemnością!" ;-)

      Usuń
  3. Mogę podrzucić jeszcze link do nieźle wykonanego klipu promocyjnego Święta Róży - w nieco innym klimacie niż zdjęcia: http://www.youtube.com/watch?v=T97FrK2kkQg

    Trochę ujęć timelapse - chociaż sprzed kilku lat, a od tego czasu sporo się zmnieniło, m.in. dworzec: https://www.youtube.com/watch?v=uvcVDzstvx0

    I jeszcze kilka rzutów okiem na Kutno z góry - nic szczególnego, głównie blokowiska, Kutno wprawdzie niczym wybitnym się nie wyróżnia, ale też nie razi brzydotą: https://www.youtube.com/watch?v=FglvVOHX5RY

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie! Z tego zestawu wybieram sympatycznego tajmlapsa (film nr 2), bo reklama full profeska (film nr 1) i bloczydła to nie moja bajka :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Ee - pociąg odjechał, Kutno zostało na miejscu.

      Usuń
  5. Zatem wybieram małą Różę, skromną i chudziutką niewiastę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była niezwykle urocza, co - mam nadzieję - widać :-)

      Usuń
  6. A wiesz ty, ze w Kutnie pracują nad nową... 'syrenką'?!

    http://moto.onet.pl/aktualnosci/nowa-syrenka-juz-jezdzi-sprawdzilismy-ja/3ny1t

    Co pan powiesz na to?
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a tak 'wogle', to z piosenką Rosiewicza mi sie Kutno kojarzy, dobrze mówię?

      Usuń
    2. Dobrze Ci się kojarzy oczywiście, choć z muzycznej twórczości dookołakucieńskiej chyba wolę starszopańskie Kutenko okrutne, wspomniane przez Era przy okazji pierwszego wpisu ;-)

      Usuń
    3. Ta firma produkuje głównie nadwozia do samochodów wojskowych i specjalistycznych (w setkach i tysiącach sztuk - np. zabudowywała 500 samochodów dla oddziałów prewencji z całej Polski przed EURO2012 - więc z tego ma dochody), ale na boku realizuje różne dodatkowe pomysły. Od pewnego czasu buduje m.in. autobusy miejskie, których kilkanaście sztuk jeździ już w różnych miastach, a ostatnio złapała kontrakt na dostawę 20 autobusów do Krakowa (spalinowe + docelowo 3 elektryczne). Tak wyglądają: http://krakow.gazeta.pl/krakow/51,44425,14913944.html?i=0

      Usuń
    4. Nawet ten busik fajny, choć na moje niefachowe oko identiko z tymi od Solarisa. A co do tej new syrenki, to mam tak samo mieszane odczucia, jak w przypadku new warszawy - pomysł fajny, jeśli jest inwestor to super, ale rynku zbytu to ja na to nie widzę. Obym się mylił!

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Podziękował. Piękny komentarz :-)

      Usuń
  8. Dla mnie jak Kutno to kolej i tory i były!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak mam z Koluszkami. Też tylko kojarzą mi się z pociągami i przesiadkami ;-)

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Kurde, skąd wiedziałeś, że lubię?

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...