piątek, 28 marca 2014

Tunel Trasy W-Z

Straaaszszsznie dawno nie było u mię Starówki, znaczy czas najwyższy nadrobić stratę.
Tytułowy tunel Trasy W-Z nie należy może do Starówki sensu dosłownego, więc zacznę
wtrętem łączącym poprzedni wpis ŚwiętoAnkowy z tematem głównym - tunel z góry,
z kamienicami nad nim oraz leżącą kolumną Zygmunta w oryginale - raz!...


..iii dwa, z nieco innej perspektywy, z walącą się obmurówką (może już naprawioną?)...


...no dobra, czas na sam tunel - prosto z mostu, z kawałkiem Zamku, kościoła św. Anny i kamienic...


...że autobus zasłonił?, no to proszę uprzejme, idę bliżej...


...teraz auta przeszkadzają, tak? ech, no dobra, to jeszcze bliżej...


...zwracam uwagę, że tunel jest mocno wkur... zakręcony - dla uspokojenia chwila relasku
(z zielskiem, jak kto lubi, albo może z winem jeśli kto inny preferuje)...


...tak, tak, to też jest Warszawa (przy Nowym Zjeździe), a tymczasem...


...przemknął już poranny obowiązkowo-zastępczy tramwaj, więc można jeszcze raz spojrzeć
wprost w otchłań tunelu, tym razem bez emocji, bez kolorów...


...aby na koniec zakontemplunąć zupełnie nową perspektywę - na Pradze wylądowało UFO...


14 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. "Rączki, rączki Hans!" - pewnie, że widziałem! ;-)
      Aaa, TE rączki... no nie, tych nie widziałem, bo po primo nielzja łazić po tunelu, a po drugie primo - zdjęcia mają blisko rok :-)

      Usuń
  2. o rety, ale on czysty, ten tunel.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Umyli mu, to czysty. Potem znowu był brudny, i parę dni temu znowu go umyli. Prawie jak malowanie Golden Gejta ;-)

      Usuń
  3. Fajne zwłaszcza zdjęcie nr 4, wygląda, jakby kamienice były dwuwymiarowe, bo pod nimi tunel już się kończy.

    A na ostatnim to ufa są dwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, stąd dokładnie widać, że to tylko makietka z papiermasze jest, no nie? ;-)
      Na ostatnim dwa ufa połączyły się jednością. Taką mam wizję, o!

      Usuń
  4. Ale się pchałeś pod te samochody uparcie;)

    o tych uchwytach w tunelu mówicie? mi one na jakieś co najmniej kilkuletnie wyglądają, chyba, że je widziałam przed ostatnim myciem;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O łapkach (uchwytach?) czytałem niedawno, że to bardzo ostatnia instalacja artisticzna, więc w ubiegłym maju widzieć jej nie mogliśmy. A nawet gdyby tam była, to żeby ją zobaczyć, trzeba byłoby wejść do tunelu, a aż taki prędki do szybkiej śmierci nie jestem.

      Usuń
  5. Irytuje mnie widok Stadionu Narodowego, zbyt dominujący i za bardzo widoczny.
    A tunel jest, nad nim schody i skarpa, ładnie wyszedł z bliska i daleka :). Gdy nie było jeszcze Zamku Królewskiego, najwięcej pocztówek miało chyba taki" widok".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie już ten nowy widok nie irytuje, przywykłem. A trasę W-Z fotografowano z uwielbieniem jako 'sztandarowy przykład' nowego ustroju, bo niezależnie od ogromnych wad nie da się zaprzeczyć, że jest to faktycznie osiągnięcie inżynieryjne.

      Usuń
  6. Bardzo podoba mi się pomysł z wystawieniem "archiwalnych" kolumn do ogólnego wglądu. Miejsce idealne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł jest świetny, ale miejsce zbyt oddalone od głównych szlaków - osobiście przestawiłbym go bliżej placu.

      Usuń
  7. O, widzę że masz archiwalne foty z zabytkową kamieniczką na Podwalu z 1980 roku, której już nie ma.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. To nie jest kamienica, której szukacie. Odejdźcie w pokoju. I Wasze droidy też.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...