sobota, 22 marca 2014

Wąchock - Opactwo Cystersów (2)

Zapraszam na drugą część wycieczki do/po wąchockim opactwie.

Zacznę od końca poprzedniego odcinka wynurzeń okołoklasztornych, czyli sercowej kraty...


...po jej pokonaniu możemy się wreszcie podziwiać na klasztor w okazałości wspaniałej...


...duże toto, nie da się zaprzeczyć, zwłaszcza jak się porówna z mikrością przechodzącej ludzkości...


...weszłoby się do środka...


...a, nie nie, to dopiero w następnym odcinku, a dziś muszą Wam wystarczyć strzały (do) wieży...


...dookólny balkonik poniżej skojarzył mi się z krakowskim hejnałem, bo chociaż nie ma z nim
nic wspólnego, to patrząc na niego usłyszałem (oczyma duszy) kroki hejnalisty - tup-tup-tup...


...dzisiejszy odcinek pożegnamy spojrzeniem zza bramy (i płota) - po prostu "wiosna 98"...


10 komentarzy:

  1. rozumiem, że to pamiątkowe zdjęcia, ale musiałeś bazgrać daty na zabytkach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A skąd wiesz, że mazłem na murze, a nie w kompiturze? Hę?

      Usuń
    2. "TUTESIRECTE 1643" - Na pewno na murze, bo w 1643 roku jeszcze nie było kompów.

      Usuń
    3. A skąd wiesz, że nie było? Może cała historia została w całości zmyślona i to co czytasz w książkach nigdy nie miało miejsca, a wszystko to dekoracja? Hę?

      Usuń
  2. "(...)zwłaszcza jak się porówna z mikrością przechodzącej ludzkości... " - no wiesz, co innego jak przejdzie Twiggy, a co innego jak Józef Oleksy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co innego na szerokość, ale mam wrażenie że panna Twiggy jest nawet dłuższa od 'łysego olina' ;-)

      Usuń
  3. Lubię ostatnie zdjęcie, można je aplikować zamiast waleriany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłem prawie takie samo ujęcie, jak miałem w pamięci sprzed jakiś dwóch dekad. Może je zresztą kiedyś odnajdę, to będzie można porównać ;-)

      Usuń
  4. Piękne ostatnie zdjęcie, i ten płot.. sielanka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie mogłem się powstrzymać przed odbarwieniem, za co z góry pardą.
      PS. Jak rzadko, nawet sam się na nim uwieczniłem ;-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...