poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Frombork

Frombork poznałem dzięki Tytusowi, Romkowi i A'Tomkowi. A dopiero wieeeele lat później
miałem okazję osobiście przejść się uliczkami tego uroczego Civitas Warmiensis.

W ubiegłym roku odwiedziliśmy Frombork ponownie, aby z Wieży Wodnej obejrzeć
panoramę miasta, a w szczególności Wzgórze Katedralne z Bazyliką Wniebowzięcia NMP
i św. Andrzeja, tudzież pomnikiem samego oberastronomusa Kopernicusa...


...tudzież obrazek naprzeciwpołożny, znaczy się widok na Frombork, kościół św. Mikołaja
oraz Zalew Wiślany w tle...


...czas zejść na ziemię i obejrzeć kościół św. Mikołaja z perspektywy ul. Pocztowej...


...jeszcze jedno spojrzenie w kierunku fromborskiej Bazyliki, tym razem z dołu...


...gdy wtem! kilka klików i... przeniosło nas w czasie...


...ten Tytus to niezły dowcipas, bo wszystko nagle wyblakło...


...i cofnęło nas jakieś pięć wieków dekad...


...fajnie tak się obrazkowo cofnąć, no nie? :-)

20 komentarzy:

  1. Pierwsze zdjęcie jest naprawdę piękne z przyczyn chmurno-oświetleniowych, a trzy ostatnie są bardzo stylowe, zwłaszcza to z kinem Fregata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, no tak, zapomniałem dopisać, że mam wykupiony abonament na landszafciarskie chmurki ;-)
      A kino Fregata nie mogło być w innej stylówce, no nie mogło!

      Usuń
  2. Kino Fregata przenosi w czasie i budzi skojarzenia, oj..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że to pozytywne skojarzenia :-)

      Usuń
    2. Oj, to bardzo fajnie :-)

      Usuń
  3. Papcio , Tytus, Romek i Atomek ...choć dziewczyna czytałam a Frombork pamiętam z roku Kopernikowskiego i czas tam pojechać. Ładne widokówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zuch dziewczyna! Ja TR&A znałem kiedyś na pamięć, a i dziś znam sporo fragmentów, które bawiąc-uczą :-)

      Usuń
  4. jednyne miasteczko, do którego przybywałem drogą morską ;-) ale raz i pociągiem (gdy jeszcze tam jeździły...)
    udatne zdjęcia retro i nieretro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kiedyś przypłynąwszy tu promem z Morskiej Krynicy, co wspominam fatalnie (godzina stania w prażącym słońcu na środku zalewu, brrr!

      Usuń
  5. Te retro fajne, akuratnie z latami 50 kojarzą się:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No lat 50. to ja pamiętać nie mogę, a i 60. także niespecjalnie, ale pasi mi na widokówki KAW-u z pomidORWOwych lat 70., które pamiętam już bardzo dobrze :-)

      Usuń
  6. Księga VIII Tytusa. Jedna z moich ulubionych. Dobrze się chłopaki spisali to teraz ładne zdjęcia wyszły.
    W.O.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest - księga VIII, akcja Frombork, także jedna z moich książeczek :-)

      Usuń
  7. TRiA sa the best a ja do Fromborka wybrać się nie mogę jakoś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczegóż to Marcinie? To bardzo dobra destynacja wakacyjna jest ;-)

      Usuń
  8. Nigdy we Fromborku nie byłem, ale z Twoich zdjęć uderza majestat tego miasta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majestat to owszem jest, ino miasteczko jest maleńkie i właściwie całe widać je z wieży. W każdym razie bardzo zachęcam do wizyty, bo warto. Na pewno kiedyś znowu je nawiedzimy, zwłaszcza, że tym razem nie udało się wejść do Archkatedry tudzież wieży Radziejowskiego, bo już było za późno.

      Usuń
  9. Po prostu masz szczęście z tą pogodą. :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...