piątek, 4 kwietnia 2014

Plac Hallera w Warszawie

Niezły śmichot historii się tutaj odbywa - miejscówka zabudowana sztandarowym socrealem,
(full wypas!) i gen. Haller, bohater wojny z bolszewikami i honorowy obywatel stolicy, który
od musi mieć od pewnego czasu niezłe używanie w zaświatach, zastępując poprzedniego
patrona placu, niejakiego Cienkiego J. ;-)

No to i my się pochichoczmy, bo czemuż by nie, skoro zabudowa robi wrażenie nawet dziś...


...zwłaszcza po niedawnym odświeżeniu...



...ogrom jest...


...i regularny porządek...


...wszystko tutaj jest przeogromne...


...i swój rozmach posiada, nawet zielsko robi wrażenie...


...no i jak - podoba się, czy do rozbiórki?

16 komentarzy:

  1. Zbudowane za komuny -> automatycznie do rozbiórki i nie ma co dyskutować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to było... 'ludzie muszą gdzieś mieszkać'. Jakieś bloki można by tu strzelić, zagęścić, sprzedać jako ZOO Plaza or somsing. No nie?

      Usuń
    2. No pewnie! Zburzyć okropne komunistyczne siedmiopiętrowe bloki i zbudować kameralne siedmiopiętrowe apartamentowce w zabudowie wielorodzinnej.

      Usuń
    3. iii tam siedmiopiętrowe - siedemnasto, dwudziestosiedmio, albo i trzydziestosiedmiopiętrowe - widok na zoolog i Wisłę w cenie!

      Usuń
  2. Też kiedyś myślałem, że niedopasowanie gen. Hallera do obiektu, któremu patronuje, jest warte opisania. Nie wiem, czym się kierowali radni nazewniczy, wyszedł im śmieszny zgrzyt. (Może tym, że kiedyś to były tereny wojskowe, koszary tam stały?) Ale sam plac jest w porzo, podobno też dobrze się tam mieszka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieszkałem w podobnym bloku, a w każdym razie z podobnego okresu, ale ponieważ było to 5. piętro bez windy, to moi rodzice (ja byłem wtedy za mały żeby pamiętać) nie wspominają go ze specjalną nostalgią - i wcale im się nie dziwię. Obiektywnie patrząc, jeśli te mieszkania są tak wysokie jak było to moje, to może być duży plus. Chyba, że ktoś nie lubi. Ja lubię, a (teraz) nie mam ;-)

      Usuń
    2. Nie wiem, czy we wszystkich, ale na pewno w części budynków przy Pl. Hallera są windy. Myślę, że we wszystkich.
      Inna sprawa, że do takiej wysokości windy z zasady nie używam.
      Dziadkowie mojej żony mieszkają na Ochocie na 4 piętrze bez windy - radzą sobie, choć mają 86 i 87 lat! - może gdyby mieli windę, już by sobie nie radzili ;)

      Usuń
    3. To też oczywiście możliwe - u nas w al. Niepodległości windy nie było. A w każdym razie w tym bloku, w którym mieszkaliśmy. Więc wnoszenie codziennie dziecięcego wózka, zakupów, itede musiało być uciążliwe, nawet te parę dekad temu.

      Usuń
  3. Przy placu Leńskiego mieszkała moja przyszywana babcia. Starsza pani, samotna (jej mąż i syn zginęli w powstaniu warszawskim), zajmowała kawalerkę, w której uwielbiałam ją odwiedzać. Już kiedy byłam dzieckiem, zachodziłam w głowę, jak się można pomieścić w takiej dziupli. Całość nie miała chyba nawet 15 m kw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może to była służbówka? Nie wiem, czy tam je budowali, ale na MDMie przy Koszykowej i owszem.

      Usuń
  4. Zostawcie ten plac! Zostawcie tych ludzi!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. To miejsce jakby było osobnym miastem, chyba nazywano Pragą II. Praga I albo po prostu Praga to Targowa, bazar. kto pamięta Szmulki czy Pelcowiznę tam to były mieszkania, a nawet domy sklecone z odpadów drewnianych i jakoś nikt wtedy nie mówił o bezdomnych czy nielegalnych mieszkańcach. Były niebieskie ptaki spod budki z piwem i na Leńskim była taka niebieska budka z kuflami piwa tak na rogu w kierunku ZOO...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w tych okolicach rzadko bywałem za PRLu, zresztą za III/IV RP też rzadko bywam. Założenie mi się podoba, choć jak widać po zabudowie samego placu - zapomniano o przedszkolu czy przychodni.

      Usuń
    2. Zdawało mi się, że przychodnia była jakoś na środku placu, ale mogę się mylić...

      Usuń
    3. No właśnie przychodnia (i chyba przedszkole też) jest na środku, ale z pewnością jest nowsza niż całe założenie i trudno mi sobie wyobrazić, żeby taki był oryginalny zamysł twórców.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...