piątek, 25 kwietnia 2014

Wolskie kontrasty (3)

Może w sumie nie tyle kontrasty, co po prostu zmiany na Woli, a ponieważ mam tu blisko,
to dość często mam okazję te zmiany zaobserwować i uwiecznić. A skoro zacząłem ten
miniserial kontrastowy, to czemu by się pod niego nie podpiąć :-)

Ledwie dwa lata temu Prosta w okolicach ronda Dmowskiego wyglądała zupełnie inaczej,
a dzisiaj - szczał skomórki...


...po mniejszym biurowcu Ruchu została już tylko kupka gruzu...


...wyższy (ten IPN'owski) jeszcze stoi, ale jego dni są też policzone...


...gruzik w zbliżeniu z nowymi punktowcami Woli-nie Woli w tle...


...ostał się jeszcze autoserwis w starym stylu, ale i on niedługo odejdzie w zapomnienie...


...bo tymczasem w pobliżu rośnie jak na drożdżach niejaki Spire...


...który rok temu był jeszcze bardziej bunkrem niż biurowcem, a dziś...


...znaczy dziś już pewnie jest większy, bo zdjęcia stąd bardzo szybko się dezaktualizują...

14 komentarzy:

  1. Wola pięknieje.
    A pomyśleć, że kiedyś nie lubiłam tej dzielnicy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym pięknieniem to bym uważał - nowocześnieje to na pewno.

      Usuń
    2. Wszyscy piękniejemy z dnia na dzień :-) I Polska nam pięknieje!

      Usuń
  2. ładunek piękna omal zwalił mnie z nóg!
    ciekawa to rzecz jednak, to zapotrzebowanie na powierzchnie biurowe.
    że też takie gigantyczne inwestycje się opłacają.
    inna zagadka - co właściwie robią armie pracujące na tych powierzchniach? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Armie (elektronicznie) przerzucają papiery z miejsca A do miejsca B. Całkiem opłacalne zajęcie, jak widać. A co do zapotrzebowania na powierzchnie biurowe, to sam jestem zdziwiony, jaka nienasycona to bestia z tego rynku.

      Usuń
    2. Ładunek piękna - dobrze powiedziane. Pocisk artyleryjski piękna.
      Z tym rynkiem to chyba musi być tak, że bardziej dziarska rybka wygryza słabsze, tzn. jak się taka Łorsoł Spajer zapełni, to parę innych spajerów się opróżni i albo będą musiały zmienić sektor, albo opróżnią z kolei działkę pod jeszcze wyższe i nowocześniejsze spajery?

      Usuń
    3. Aż w końcu wszystko szlag ciężki trafi w postaci ogólnej pożogi i ostatecznego zwycięstwa zielska nad syfilizacją. Wspomnita moje słowa (oby nie za prędko).

      Usuń
  3. I czy Żeromski nie był wizjonerem.
    Ale nawet w mojej stolicy wyrósł Warmia Towers :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że nie Das Ermlandturm.

      Usuń
    2. O matko (z ojcem)! Wyrazy współczucia za taki słowonowotwór...

      Usuń
  4. Zdjęcie z budynkiem IPN to chyba już trochę nieaktualne. Dzisiaj ten budynek wygląda jak po starciu z Godzillą. Najwyraźniej wszelka pamięć wewnątrz nie była zbyt długa.
    W.O.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tego się nawet można było spodziewać, co zaznaczywszy w ostatnim zdaniu postowym - zdjęcia wstępne (komórkowe) są ze stycznia, ale dwa ostatnie z początków kwietnia.

      Usuń
  5. Dziś akurat tam się kręciłam z aparatem i też uwieczniałam różnice:) Okolice ronda są jednym wielkim placem budowy, a otoczenie zmienia się dosłownie z dnia na dzień. Najbardziej tam mnie drażni budynek Orco;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to pewnie już to wygląda inaczej niż uwieczniwszy :-)
      PS. Do Orco to jednak kawałek stąd, choć też drażni mnie bardzo, choć i tak lepiej że nie jest już łososiowo-PlusowoGSMowy.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...