środa, 30 kwietnia 2014

Znojmo z góry

Koniec miesiąca to dobry pretekst do zakończenia cyklu wakacyjnego. Nawet jeśli tylko
dotyczy jednej miejscówki, czyli tytułowego Znojmo. Widoki z góry dziś będą, a konkretnie
spod samiuśkiej blisko tysiącletniej romańskiej rotundy Przemyślidów...


...sama rotunda akurat była zamkniętą, ale i tak we wnętrzach zdjęć robić nie wolno...


...za to z zewnątrz można strzelać ile chcieć, co powyższym uczynilim :-)
Ale miało być coś z góry... no to proszę bardzo, jest!...


...dla posiadaczy lęków wysokości mam coś bardziej przyziemnego, choć na tę samą stronę...


...spod zamku można podziwiać panoramę okolic...


...doskonale zresztą opisaną (i wszystko się zgadza!)...


...no to pożegnamy się ze Znojmem sympatyczną (w)brukowaną miniaturką rotundy...


18 komentarzy:

  1. Znojmo zostało dodane do listy moich pożądań, więc nie pierwszy raz twierdzę, że powinieneś być za ten blog honorowany przez lokalne wydziały ds. turystyki, promocji regionu itp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, jestem za! Wystarczą mi wejściówki do miejsc mniej dostępnych :-)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Bardzo - i tym razem ten szczegół z mojego, a nie Krabiankowego strzału ;-)

      Usuń
  3. Malowniczo się Dyja ? zakola;)
    To w bruku tez mi się spodobało:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dyja się malowniczo, ale bardziej w stronę przeciwpołożną, czyli pokazywaną już wcześniej mostową - to dopiero robi wrażenie!

      Usuń
  4. We Wrocku krasnale, a w Znojemku romańskie rotundki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba by im licencję sprzedać na rozmnożenie rotundkowe - a to rotundka miłości, a to, bo ja wiem?, radości, a to sportu, a to rekreacji, a to techniki, itepe ;-)

      Usuń
  5. romańskie rotundy zawsze mile widziane.
    zwłaszcza, że w Warszawie mamy zaledwie gomułkowską. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda. I też w środku nie można fotografować, choć przynajmniej można tam wejść bez biletu, za to z biletami NBP. Albo po bilety NBP. Whatever.

      Usuń
  6. Tylko żeby mi tu zimy nie było :) Super kadry, a panorama wspaniała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zimą też tu pewnie fajnie, skoro tyle gór, ale zgoda - nie przepadam za zimą, chyba że na (Twoich!) zdjęciach :-)

      Usuń
  7. A nocowaliśmy tam ale widzę, że warto było się rozejrzeć dłużej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nocowaliśmy, właśnie specjalnie z powodu żeby się rozejrzeć :-)

      Usuń
  8. Miejsce z tzw. klimatem. Zdjęcia mi się podobają. Jakoś tak szczególnie to 4. Nawet nie potrafię napisać, dlaczego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, bardzo klimatyczne miejsce, zwłaszcza że oprócz okolic zamku i rynku prawie kompletnie puste (co też na paru fotach widać). Skojarzyło mi się z lepszą wersją nadwiślańskiego Kazika.

      Usuń
  9. O, jeśli chodzi o wszelkie "z góry" to jestem jak najbardziej za!!!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...