piątek, 9 maja 2014

Starówka od podwórka

Wkrótce rok minie od naszej wczesnoporannej wizyty na Starówce, a ja jestem w lesie
z publikacją fot (choć niektórzy mają jeszcze bardziej w plecy ;-).

Dziś, dla odmiany od megaartisticznych ujęć w cz-b tudzież obrazków zamków, katedr, kościołów
czy innych znanych miejscówek, będzie parę miejsc nieco mniej znanych, a w każdym być razie
mniej pokazywanych. Zaczynamy od Podwala, oczywiście znanego bardzo, ale może nieco
rzadziej fotografowanego zza miejskich murów...


...a za to teraz obrazek dość rzadki, bo znad bramy - między miejscówką Elżbietanek...


...a pleckami (kościoła św.) Marcina...


...a jak już jesteśmy na Rycerskiej, to lóknijmy sobie, poprzez zazielenioną kostkę...


...na sympatyczne podwóreczko w kwartale Rycerska-Piekarska-Piwna-Wąski Dunaj...


...akurat (rok temu) trwa(ł) tu remont, więc kot PółAdolf miał tu swój raj...


...sympatyczna miejscówka - mieszkałbym! (po remoncie oczywiście)...


...idziemy dalej, w kierunku Wąskiego Dunaju...


...i w końcu do niego dochodzimy, w dodatku z widokiem na Szeroki Dunaj, a co!...


...pamiętajcie, bardzo drogie dziatki (i dziadki), że jak poucza ciocia Krabianka...


...natomiast niesfornych kerowców bombowców informuje się, że...


...jak tak se spojrzę, ile jeszcze mam zdjęć, to przez kolejny rok mogę nie wychodzić z domu ;-)

16 komentarzy:

  1. Znając bramę tych Elżbietanek można wyciągnąć dwa wnioski: kolega jest wysoki i ma odchylany wyświetlacz, albo jest bardzoooo wysoki :D
    Jakby co, to z drugiej strony jest łatwiejszy dostęp i trochę ... śmieszny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można też luknąć na te mury z zakrystii kościoła ;-)
      sympatyczne odludnienie.

      Usuń
    2. Długi jestem fakt, do tego jak dodać wysięgnik ramionowy to już robi się prawie 2,5 metra, co się przydaje. Ekranu odchylanego nie mam, ale (obecnie, bo wtedy jeszcze nie) mam lepszą rzecz - połączenie z telefonem, gdzie mogę sobie zdalnie wszystko zrobić.
      Oczywiście, że można tam zajrzeć z różnych stron, ale z tej pokazanej jeszcze nie zaglądałem (a zajrzałem dzięki H_Piotrowi :-)

      Usuń
    3. No wszystko, co mogę zrobić w aparacie, oczywiście z wyjątkiem kręcenia zómem, o wiele mam go nakręconego na puszkę, bo to pewnie jeszcze długo będzie ręczne w lustrzankach. Ale gdybym miał zóma kontrolowanego przez puszkę, to też by się tym pewnie dało zdalnie sterować. Przyjemna sprawa, może przestanę wycierać podłogi w kościołach ;-)

      Usuń
  2. Zbliża się pora najwcześniejszych świtów, a tyle jest jeszcze do sfotografowania - puste, oświetlone porannym słońcem Jelonki, Wawrzyszew, Służewiec, Bródno, Stegny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pora się zbliża, i już nawet zaczynamy się zastanawiać co by tutaj (mam jeden typ na Woli), ale osiedla zostawiam miłośnikom (fotografowania) bloków. Chociaż, jak przyjdzie kolej, to i ja coś blokowego zapodam, bo mam. Takie czasy.

      Usuń
  3. Gdzie to jest, w Polsce? Trochę sztuczniawo wyszły te foty. Kot PółAdolf świetny i stare tabliczki też.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, miodny koment! Sztuczniawo? Pyszny wyrazik! Iotochodzi, iotochodzi. Mam zamiar wychodzić sztuczniawo do końca, a nawet jeszcze dalej. Oi!

      Usuń
  4. Ale remontów w tej Warszawie! ja akurat trafiłam tam po remoncie, i bardziej elegancko okolica wyglądała:) zazieleniona kostka - smakowita:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No 'nas', warszawsko-okolicznych blogersów nie liczę, bośmy już prawie wszędzie byli i prawie wszystko widzieli, ale wielu lokalsów w życiu tam nie było - myślę o podwórku, bo ponad bramką to i ja pierwszy raz się przeciskałem z aparatem.

      Usuń
  5. Na kamienicę na rogu Wąskiego i Szerokiego Dunaju zwróciłem uwagę dopiero podczas tamtej naszej eskapady.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, czyli nawet stołecznego blagiera da się czymś zaskoczyć ;-)

      Usuń
  6. "Psy wyprowadzamy na smyczy i w kagańcu". A ludzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ludzi? Byłoby dobrze, żeby wyszli na ludzi.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...