wtorek, 6 maja 2014

Zaborów, Sochaczew, Czerwińsk...

...czyli wracamy z dalekiego Dolnego Śląska do okolicy stolicy, czyli ekspresiakiem po pałacach
i kościołach. Ekspresiakiem, znaczy w wielkim skrócie, i - tym razem - krótkim poście.

Zaczynam od strzału zza płota - oto Pałac Goldstandów w Zaborowie, znany szerokiej publice
m.in. z udziału w znakomitym serialu "Kariera Nikodema Dyzmy" (w roli Koborowa)...


...z Zaborowa blisko już do Sochaczewa, a konkretnie jego północnej części, znaczy Chodakowa,
gdzie przyjechalim zobaczyć resztówkę dworu, stojącego dziś między blokami...


...z boku lepiej to niestety nie wygląda...


...po sąsiedzku stoi młyn Repsz, a może raczej młyn Repszów...


...no dobra, starczy tych ruin - na szczęście na blogu możemy podróżować jak kiedyś palcem
po mapie, a dziś myszą po internetach - skikamy więc w zupełnie inne, ale nadal stolicookoliczne rejony - kościół Zwiastowania NMP w Czerwińsku nad Wisłą - proszę bardzo, jak tu szlycznie...


...a na koniec sztuka miejscowa, zazieleniona wtedy jesiennie, dziś wiosennie...


...na usprawiedliwienie dzisiejszych hopskoków nadmienię, że wszystkie miejscówki są zrobione
tego samego dnia. Bo, jak mówi stara anegdota - 'mam motorower'!

18 komentarzy:

  1. Jak zwykle ładne zdjęcia. Słowo 'skikać' znasz z Wiecha czy z rzeczywistości?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słowo skikać znam au naturel - moja śp. babcia po kądzieli lubiła go używać, choć raczej dla (mojego) śmiechu :-)

      Usuń
  2. nie no, nudy. wszędzie tam już byłem...
    ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszędzie? A w Goldstandowym pałacu tyż? Bo nas nie chcieli wpuścić, żeby gumna z dworu nie nanosić!

      Usuń
    2. http://sadrzeczy.blogspot.com/2011/08/paac-mysliwski.html
      ;-)

      Usuń
    3. Łaaa... i jeszcze raz: łaaa... - zapomniawszy! Może za wcześnieśmy zrezygnowali po lekturze tabliczki 'Wstęp Bron(isław)' ;-)

      Usuń
  3. Cóż Mazowsze niby centrum kraju ale jednak, jeszcze śpi.. szkoda,a zszedłeś na rynek w Czerwińsku? bo w ubiegłym roku trwały tam prace. A Czerwińsk to już nie miasteczko tylko wieś..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na rynek nie zaszedłem, bo w Czerwińsku byłem słownie pięć (5) minut. Bo jeszcze wcześniej byliśmy w Wyszogrodzie, pokazywanym już zresztą wcześniej :-)

      Usuń
  4. Szkoda takich niszczejących obiektów. Chociaż w tym stanie też urzekają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Straszna szkoda, choć (na szczęście?) na Mazowszu to pikuś w porównaniu np. do Dolnego Śląska. Urok jest, prawda, ale nadal szkoda. Ale jednak z drugiej strony (gdyby ktoś miał to koncertowo sp...artolić ;-)

      Usuń
  5. A ja np. w Czerwińsku jeszczem nie był, ale niedługo zostanie on włączony do Warszawy (jako osiedle Czerwińsk dzielnicy Warszawa-Łomianki-Nowy Dwór), to wtedy pojadę tramwajem z Żoliborza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O'rly? Nie bywszy? A fe!
      Tramwajem tak, wodnym. Albo rowerem. Też wodnym. To jednak po drugiej stronie strumyka ;-)

      Usuń
  6. Ten z drugiego zdjecia to dom moich marzen, no dobra jeden z wielu, bo w marzeniach mam je poustawiane w kilku miejscach swiata i kazdy charakterny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, jest klimatyczny, ale też wielki - bo ta skromna fasada z #2 rozciąga się na cały #3.
      Też mam takie miejscówki, że bym brał - ostatnio w Berlinie wpadła mi jedna w oko. Nie, nie Rajstag, i nie Brama, i nawet nie wieża tv. Pokażę za czas jakiś :-)

      Usuń
  7. No, takie traski to Tomi robi na rowerze w jeden dzień, więc moto niepotrzebny nawet. Lubię kościół w Czerwińsku, tylko zawsze tam trafiam po nocy albo późnym wieczorem i nie mam porządnych fotek. Wszystko dlatego, że zawsze jest "po drodze" dokądś inąd i nie ma czasu.

    A ten dworek w Sochaczewie musiałam przegapić, albo uznać za zwykłą willę miejską.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze ponad 150 km dziennie rowerkiem (Warszawa-Sochaczew-Wyszogród-Czerwińsk-Warszawa)? Szczery podziw!

      Usuń
  8. Jak ja lubię takie dworki! piękności:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię, a lubiłbym bardziej, gdyby były pięknie odnowione. Choć patrząc na te bloczydła dookoła, to i tak by chyba nie pomogło.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...