sobota, 5 lipca 2014

Pocztówki z Włocławka

Dziś będzie wyłącznie szlycznie, kolorowo i nieco oldskulowo. Następnym razem tak nie będzie, ale na razie cieszmy się pocztówkami z cyklu 'pogoda ładna, aż żal wyjeżdżać'.

Na dobry początek Hotel Kujawy, jak żywcem wyjęty sprzed czterech, a nawet pięciu dekad...


...pozostając w stylówie 'późny Gierek' (choć tym razem darowałem sobie OrWoKolor) - Plac Wolności...


...znaczy dawny Nowy Rynek (i nie tylko), a na nim pyszni się Pomnik Wdzięczności o ciekawej historii...


...idziemy nad Wisłę deptakiem TrzecioMajowym, mijając po drodze klasycystycznego błękitka pt. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, dawniej po prostu Starostwo...


...w dalszym biegu ulicy 3. Maja pod numerem 19. znajdujemy całkiem elegancko wypastowaną kamienicę, oryginalnie również z okolic połowy XIX w., a rozbudowaną niecałe sto lat temu...


...z 3. Maja skręcamy w ulicę Żabią, bo tu mamy do zobaczenia odnowioną stuletnią Starą Remizę...


...ciężko to złapać od frontu, więc taki szocik z ukosa będzie...


...dochodząc do Wisły ulicą Gdańską rzucamy sobie okiem na zielony most Śmigłego-Rydza...


...a robiąc lekkiego zyza na zachód, stajemy na moście drogowym na Zazamczu, skąd strzelamy ujście wpuszczonej w kanał Zgłowiączki (cudo!) do Wisły, w otoczeniu zielska parkowego...


...i tyle mam na razie pocztówek z Włocławka. Zdjęcia oczywiście jeszcze będą, ale z góry uprzedzam, że w całkiem innym klimacie.

14 komentarzy:

  1. Hotel Kujawy śliczny jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ba, on jest śliczny, mimo ponad czterech dekad na karku, czego nam wszystkim życzę :-)

      Usuń
  2. no całkiem miło, choć kojarzy się zupełnie nieciechocinkowo - etosowo robotniczo celulozowo i postindustrialnie upadkowo, i jeszcze na dodatek z x. Popiełuszką...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na upadek domu... to zapraszam następnym razem :-)

      Usuń
  3. Wydaje się być dobrym pomysłem na jednodniowy wypad.

    Ale takiego neoklasycyzmu (i do tego w takiej kolorystyce) to nie trawię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie marudź, nie marudź, na to przyjdzie czas jak pokażę 'nieco' mniej zadbaną odsłonę Włocławka.

      Usuń
  4. Kiedyś odwiedziłem Włocławek, ale było to bardzo dawno. Zainteresował mnie u Ciebie ten hotel i zajrzałem na jego stronę. Oni rzeczywiście stylizują się na czasy PRL. Teraz taka moda, a im w takim lokum jest na pewno łatwiej. Dodaję cytat ze strony hotelu:
    "Gdy zdarzy się Państwu trafić do "Napitka i Zagrychy" - zapewne ogarnie Was wrażenie, że czas się tu zatrzymał, by przypomnieć dawno zapomniane czasy. Restauracja Hotelu Kujawy to prawdziwy powrót do czasów PRL. Każdy zwolennik tych klimatów może tu przypomnieć sobie smaki kultowych dań - barszcz ukraiński, pomidorowa, krupnik, schabowy, mielony, świeżonka z cebulą, wątróbka wieprzowa i wiele innych smakołyków. A wszystko to za niewielkie pieniądze."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z dwojga złego to już niech się stylizują na ten PRL, niż mieliby urządzać coś w stylu 'wesołych' lat 90., nawet jeśli to 'pozycjonowanie' wygląda na ciut wymuszone sytuacją - w końcu cała sztuka w tym, żeby przedstawić swoje wady jako zalety ;-)

      Usuń
  5. To znaczy, że Hotel ów ciągle jeszcze działa i ma się dobrze? :)
    O.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda na to że tak - widać znalazł swoją niszę :-)

      Usuń
  6. Też mnie hotel zainteresował, całkiem sympatyczny. Rózne kolory rolet zmylają trochę w kierunku mieszkań prywatnych;)
    Niedawno byłam w podobnym stylizowanym w Gdyni, kawiarnia też była stylizowana, sama kawa też - nie piłam kawy w czasach PRL, ale pijąc tę zastanawiałam się, czy ta ..dzieścia lat temu też była taka ohydna;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kawa za PRLu była wybitnie ohydna, choć tu nie jestem ekspertę, bo nie lubię (smaku) kawy.

      PS. Czy ktoś z Państwa zauważył dyskretny wzorek na hotelu, układający się w stylizowaną panoramę miasta? Hę? ;-)

      Usuń
    2. Teraz i owszem, zauważył;)

      Usuń
    3. No patrz, a mi to najpierw wpadło w oko, no tyle że widziałem to na żywca, więc to inna bajka.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...