środa, 3 września 2014

Wrocław. Archikatedra

Ha, i jeszcze raz ha! Myślałem, że we Wrocku zagoszczę dopiero za parę lat, a tu się okazało, że jest okazja się wbić - fakt, że na jedno popołudnie, ale zawsze. Czasu było mało, ale na Ostrów Tumski (i Stare Miasto) wystarczyło. Dziś pierwsza odsłona najznamienitszego landmarku, czyli Katedry Świętojańskiej.

Zainteresowanych bogatą i ciekawą historią odsyłam do wiki, a miłośników starych obrazków do fotopl.
No to zaczynamy - będzie mniej typowo, bo widok rzadszy, od strony wschodniej, konkretnie od ulicy i szpitala (i paru jeszcze innych przybytków) św. Józefa...


...a teraz kanonicznie, a nawet katedralnie, czyli znany wsiem widok z ulicy Katedralnej...


...to jeszcze widoczek spod kościoła świętokrzyskiego (te 'pypcie' to ptaszki, nie paproszki na szkle ;-)...


...wnętrze poproszę - raz (bo statywu niet, więc szuuumi)...


...zmierzch szybko zapadał, więc wracając ze Starego Miasta trafiłem jeszcze na Eco Taxi na Moście Piaskowym...


...a oto dowód na szybkie zapadanie zmierzchu - parę chwil później już było o tak...


...no dobra, trochę oszukuję z tymi chwilami, ale co tam ;-) Aha, Wrocław i Katedra jeszcze oczywiście wrócą!

12 komentarzy:

  1. Krótko, ale treściwie, i jakie fajne światło miałeś;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, bo ja zwykle ze swoim światłem jeżdżę ;-)

      Usuń
  2. wnętrze szumi, ale korolki ciekawie się układają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo całe wnętrze jest całkiem korolkowe. Najsik taki.

      Usuń
  3. Breslau lubię bardzo. ale takiej rikszy na żywo jeszcze żem nie widział.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też żem nie widział, i to również mimo sympatii dowrocławskiej. Musi jakiś nju wynalazek.

      Usuń
  4. Też lubię Wrocław. I to czerwone zestawienie klasyki z nowoczesnością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest, ładnie się przypasowali :-)

      Usuń
  5. Obejrzałem zdjęcia i wpis przeczytałem. Najbardziej podoba mi się zdjęcie 2. i ostatnie. Ryksza jakoś nie przypadła mi do gustu, ale takie dziwadła też warto fotografować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to jest jakiś cudaczek, ten eko-riksza, więc warto uwiecznić.

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Dodam tylko, że pan kierowca (?) rikszy też pasuje do otoczenia - wrzucę fotę z przodu za czas jakiś :-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...