piątek, 28 listopada 2014

Chełmno - ratusz i rynek

Marudziłem straszliwie przy okazji Chełmży, że be, że niedobrze, że piniądze kcą, a że 'nieodległe Chełmno' takie cacy. No to proszę, przeprowadzam dowód, i to na razie tylko z ratusza i rynku, a będą jeszcze zabytki prosto z "Europejskiego Szlaku Gotyku Ceglanego"!

No dobra, jedziemy z tym ratuszem! Rozpocznę dawno niewidzianym orwo-kolorem, czyli pocztówka z PRLu...


...ratusz jest miodzio, renesansik jak się patrzy, 'prawie jak w Sandomierzu' ;-)...


...dla zainteresowanych jest ratuszowa tabliczka znamionowa...


...a dlaczego tak chwalę ratusz? Sami zobaczcie, jak się przygotowali na moje przybycie!...


...załapałem się również na targowisko rzeczy różnych (nic nie zanabyłem z braku wolnych tragarzy)...


...za to przyjrzałem się co nieco kamienicom otaczającym rynek - w stanie lepszym...




...a czasami w nieco gorszym...


...choć i tak najbardziej mi się teges ceglany budynek poczty...


...z wejściówką jak z bajki - no po prostu tylko wejść, i telegram se nadać!...


...no dobra, 'i to by było na tyle' wieści z chełmińskiego rynku i ratusza. Ciąg dalszy nastąpi, bo nie od parady jesteśmy na Europejskim Szlaku Gotyku Ceglanego! Ale tymczasem żegnamy się z Chełmnem...


29 komentarzy:

  1. Chełmno bardzo lubię! Może nie bardzo wszelkie gadżety typu 'miasto zakochanych", ale klimat i archiektura tam wspaniałe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ee?? Miasto zakochanych? Chyba w cegle! ;-)

      Usuń
    2. Dobrze byłoby, gdyby w cegle:) bo takich tam udziwnień trochę za dużo http://www.polskaniezwykla.pl/web/place/gallery,1,14680.html .

      Usuń
    3. No to mnie to na szczęście ominęło :-)

      Usuń
  2. Bardzo fajnie się prezentuje na zdjęciach to miasto, w którym chyba jeszcze nie byłem. Ale panu w czapie to współczuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, bo ciepło było, mimo że wrzesień. A miasto odwiedzić warto bardzo!

      Usuń
  3. Fajne to Chełmno! Ratusz, cały Rynek podoba się... bardzo...
    Zdjęcia bardzo, bardzo... też fajne :-)
    Nigdy nie byłem a bardzo zachęcasz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to się cieszę, że zachęcam, bo sam się nim, znaczy Chełmnem, zauroczyłem!

      Usuń
  4. Ubiegłeś mnie! z wpisem, tym razem, nie wizytą;)
    Ale, ale, proszę pana, a gdzie ściana ratusza z miarką?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a, już widzę, zasłonięta;(

      Usuń
    2. Ni ma pręta niestety, bo była wystawka, jak zauważyłaś.
      PS. No proszę, raz mi się udało być pierwszym ;-)

      Usuń
    3. Za to u mnie (będzie) pręt:)

      Usuń
    4. Bo dobry pręt to podstawa! :-)

      Usuń
  5. Alfabetycznie biorąc, zacząłeś od końca. Czy więc po Chełmży i Chełmnie będzie Chełm? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alfabetycznie tak by było, tyle że geograficznie niekoniecznie. Zresztą w Chełmie jeszcze mnie nie widzieli, bo zupełnie nie mam po drodze, a jechać 250 km (i to tylko w jedną stronę) tylko 'na zwiedzanie' to jednak nie teges. Chyba, że przy okazji wizyty np. w Lublinie czy Zamościu, gdzie byłem, ale dawno.

      Usuń
  6. Ratuszu zamurowali wejście? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E nie, opletli go ino stołem regionalnym ;-)

      Usuń
  7. ratusz się wyłania jak biała łania.
    a wejście do poczty jest strojne jak książęce poczty.

    za mało, za krótko, za dawno, za daleko - to o mnie w Chełmnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyłania się wcale zacnie, po staropolsku ;-)
      Też by mnie tu nie było, żebym nie miał po drodze. Czekam, aż Chełm będę miał po drodze :-)

      Usuń
  8. Ładnie to wszystko się prezentuje. Telegram czy takie coś jeszcze jest? Fajne powitanie z biały obrusem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czemu nie, telegraf-telegram-telefon :-)

      Usuń
  9. Taka cegła zawsze. Ciekawe miasto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe. I bliżej do Twojej Warmii niż mojego Mazowsza :-)

      Usuń
  10. Ratusz podczas powojennej odbudowy (z wiemy-jakiej-cegły) był wzorowany na Pałacu Kultury i Nauki.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...