piątek, 7 listopada 2014

Grudziądz na spokojnie*

*nawiązywam do swojego posta z początku roku, w którym raportowałem godzinny pobyt w Grudziądzu.

Jak się tamże zapowiadało, do Grudziądza mus był wrócić, więc właśnie wracając służbowo na statek postanowiłem Grudziądz nawiedzić, a nawet w nim przenocować. A co, ma się tę fantazję! ;-)

Dziś będzie ulicznie i letko tramwajowo, bo poprzednim razem tramwaj się zawinął...


...najpierw był lukrowany (no nie może nie być numerem 1 tramwaj z numerem 3 - Rządź!), a potem sprany...


...aha, to oczywiście ta sama ulica jest, czyli (Dolno)Toruńska, gdzieżembył także nocował (nie na ulicy bynajmniej, haha, żart!).

To może lepiej zamiast kolejnego suchara zapodam kamieniczkę która mi się widziała - róg Toruńskiej i Kwiatowej...


...a nawet jeszcze ładniejszą naprzeciwległą - Toruńska nr 13...


...i znowu na drugą stronę - to już Toruńska 8...


...czas na dalszy spacer (na pocztę, o czym pewnie w kolejnej odsłonie) - ciąg dalszy Toruńskiej nosi już miano Sienkiewicza - jej wschodnia pierzeja prezentuje się bardzo zacnie...


...i jeszcze raz, ale tym razem od północy - główny plan to kamienica przy Sienkiewicza 10...


...jak dla mnie bomba z miodem, nawet po wypraniu!...


...a na koniec - bonusowo - skok w bok: Młyn Górny będzie, przy Małomłyńskiej ulicy...


...powyżej wyprany, poniżej pokolorowany - co kto woli...


...Grudziądz oczywiście jeszcze powróci, i to nie jeden raz!

17 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Hę? Osiem to mam, ale 13? To dopiero będzie ;-)

      Usuń
    2. Miałam na mysli Torunską...;)

      Usuń
    3. Aaa... osobiście wolę podwawelską ;-)

      Usuń
  2. Cudo przy Sienkiewicza! Bardziej widzi mi się żółta niż pomarańczowa kamienica narożnej Toruńskiej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też najbardziej Sienkiewiczowskie cudo, a ta żółta na Toruńskiej gdyby była 'wyczyszczona' to pewnie też byłaby na drugim miejscu.

      Usuń
  3. Mam wrażenie, że jeszcze nie pokazałeś wszystkich fototrofeów z Grudziądza :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E nie, skąd takie przypuszczenie? ;-)

      Usuń
    2. Ja bardzo przepraszam ale podejrzenia panów są całkowicie bezpodstawne. Ja niczym nie handluję. Ta pani przyszła do mnie w tym futrze i w tym futrze wychodzi!

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. U mię tramwaj zawsze rządzi! I inne szynowce też!

      Usuń
  5. no, zupełnie słodko.
    tramwaj rządzi i powiewa.
    ile tam mają linii? dwie, trzy? i tak dobrze, ze im nie zabrali w epoce sukcesu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet jeśli trzy, to sława i chwała! Tramwaj rządzi - nie trzeba więcej dowodów :-)

      Usuń
  6. Wydaje się spokojnym miastem. Kolorowy przypadł mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje się faktycznie, ale coś tam kipi pod powierzchnią w rodzaju 'silent desperation'. A przynajmniej takie mam wrażenie.

      Usuń
  7. Mnie się kolor podoba...
    A kamienice niczego sobie... Ciekawe jak by to wyglądało wszystko w B&W (takim mocno skontrastowanym) :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...