poniedziałek, 10 listopada 2014

Warszawa. Hotel Polonia Palace i okolice

W Hotelu Polonia Palace byłżem służbowo, na statku konferencji, więc przy okazji tej bytności cyknąłem parę fot. Taki ze mnie gość, a co!

Zacznę od Poznańskiej nie-do-Poznania, już to ze względu na niedawne remonta, już to na zmianę otoczenia biznesowego (IYKWIM)...


...no to po tym Hiczkoku na rogu Poznańskiej i Nowogrodzkiej cofnijmy się nieco w stronę Żurawiej...


...a teraz czas na piękności 80-letni budynek Telekomunikacji...


...to jeszcze jeden rzut naprzeciwległy, przez skwerek w kierunku Marszałkowskiej, w kolorze...


...kolejne cudo - kamienica Zyberta, Poznańska 37...


...i jeszcze w pierzei razem z sąsiadem, kamienicą Rackmana (Poznańska 39 róg Al. Jerozolimskich)...


...no dobra, chodźmy do tej Polonii i jej Palacu...


...akurat trwała tu również jakaś oflagowana imprezka...


...to jeszcze ostatni strzał z zewnątrz, za to narożny...


...no to sru, czyli przenikam do środka, w te puste klatki, schody i korytarze...


...a takoż hotelowe lobby...


...a na koniec zaprosili nas do miejscowej resturancji (nie powiem, smacznie i w dodatku nie płaciłem!)...


...PS. Staję się nieprzewidywalny, bo to znowu dość aktualny secik jest - z końca września ;-)

17 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Tyleż piękne, co puste (bo akurat konferencje już trwały) ;-)

      Usuń
  2. Zdjęcia dobre, jak zwykle, ale kilka jeszcze lepszych niż zwykle - zwłaszcza pierwsze cztery doceniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękować! Żeby było śmieszniej, miałem w sumie może z 5 minut na wszystkie zewnętrza. Widać pośpiech czasem popłaca :-)

      Usuń
    2. Akurat na zewnętrza jako rezydent warszawski, masz dużo więcej czasu. Za to wnętrza... Nigdym nie był.

      Usuń
    3. Wiesz jak jest - niby mam, ale de facto nie mam, bo zostają mi tylko weekendy, a wtedy mam do zrobienia zwykle więcej rzeczy. Czyli dobra okazja nie jest zła. A wnętrza znam sprzed lat i postęp jest kolosalny!

      Usuń
  3. piękne motywy!
    ale, zaraz, przecież to makieta z wrocławskich cegieł, jeleniogórskiego tynku i trzebnickiego papier-mache.
    przecież to Warszawa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie - powinienem użyć tilt-shifta, żeby tę makietowość wydobyć. Jak napadnę bank albo wygram w totka (musiałbym tylko jeszcze zacząć grać), to zanabędę Te-eSa i wtedy będzie makietka!

      Usuń
    2. a tak po prawdzie, korzystając z okazji, to jeszcze się podzielę refleksjami serio:

      a) z wnętrz Polonii mogłaby być zagadka
      b) nigdy tam nie byłem - nikt mnie nie zapraszał ;-)
      c) wygląda to wyjątkowo jak na Warszawę wielkomiejsko i wielkoświatowo
      e) byłoby jeszcze lepiej, gdyby przed hotelem był sensowny kawał chodnika, a nie przepisowe 1,5 m ;-)
      f) aleje Jerozolimskie były znów alejami - z dwoma szpalerami drzew - a nie autostradą 2x4 pasy

      g) budynek poczty jednak jest niesamowitym dziełem architektury, że łał!
      szkoda, że jest trochę ukryty, i jeszcze większa, że nie zbudowano go na rogu Marszałkowskiej i Alej, tam gdzie tkwi haniebny Metropol.

      Usuń
    3. no i d) zgubiłem, ale to nieważne :-)

      Usuń
    4. A myślałem, że ten brak de to taka figura dramatyczna ;-)

      Jeśli zaś chodzi o Twoje uwagi, to zgadzam się ze wszystkimi. Faktycznie, nie pomyślałem o zgadce, a mogła się okazać niełatwa. Miejsce również bez najmniejszego wstydu pokazywalne zagraniczniakom, i tacy właśnie na tej konferencji byli. A budynek TelePoczty rządzi od zawsze i szkoda jego mizernej w sumie ekspozycji!

      Usuń
    5. brak d) jest zgodny z tą logiką;
      https://www.youtube.com/watch?v=T2ht3JYs2-g
      ;-)

      Usuń
    6. A, de temu misiu odpadło... i wszystko jasne!

      Usuń
  4. Uwielbiam te okolice, w hotelu nigdy nie byłam - klatka schodowa piękna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No kurde, coraz bardziej żałuję, że nie dałem zagadki z tych wnętrz ;-)

      Usuń
    2. A czy klatka jest ogólnodostępnym pomieszczeniem?

      Usuń
    3. A jak najbardziej! Bardziej niż jakiekolwiek muzeum, bo nie trzeba płacić za wstęp.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...