środa, 18 lutego 2015

Blady Wiedeń

Parę odsłon widokówek z Wiednia już zapodałem, parę bledszych zdjęć też się tam znalazło, ale dziś będzie po całości blado. Tak dla kontrastu i z poprzednimi, i z złotolukrowanym luksusem Innere Stadt. Znaczy się - luksusy będą, bo ich nie wytnę, ale przykurzyć zawsze mogę...


...ulica Wollzeile to taka tutejsza - bo ja wiem - Chmielna może (w czasach swojej świetności, rzecz jasna) - pełna tradycyjnych sklepów, sklepików, wystaw w stylu tradycyjnym...


...równoległa do niej Schulerstraße też jest niczegowata (poniżej widok od Strobelgasse)...


...można tu nawet spotkać jeźdźca prawie bez głowy, za to w dyliżansie i to na koźle ;-)...


...zmieniamy widoki na szersze perspektywy - jesteśmy na Lugeck - oto pod nami Regensburger Hof...


...a my tymczasem wracamy do szulerów i dorożek, a nawet fragmentu Stephansdom...


...a skoro już tu jesteśmy, to jeszcze blady Graben (narożnik Spiegelgasse), ponad głowami turystów...


...starczy tych szerokich planów - trochę detalizmu - tabaczki komuś?...


...albo los na loterię (od 1752)?...


...a może coś wyryte w murze - na przykład na budynku wiedeńskiej ASP?...


...a na koniec koń jaki jest - ten akurat jest operowy...


...Wiedeń oczywiście jeszcze wróci, w raźniejszych barwach ;-)

17 komentarzy:

  1. ooooooooo Viiiieennnaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. On to raczej bardziej kolorowo śpiewał, niż ja pokazuję ;-)

      Usuń
  2. Ta bledsza odsłona bardzo, bardzo...:)
    A że sugestywna, niech zaświadczy, że Aidę ze zdjęcia nr 2 odczytałam w pierwszym odruchu jako... bidę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha... to widziałam Aidę "na żywo" ale byłam tak zmęczona, że szukałam różowej kawiarni na "c", dopiero I am I mi uświadomił, że to jednak Aida jest -.-'

      Usuń
    2. Fakt, tak było! Znaczy bidy to tam raczej nie ma, blado też raczej jest dopiero po obróbce, ale liternictwo dość mylące ;-)

      Usuń
  3. z tego zestawu poproszę widokówkę nr 3.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo. Nagroda zostanie wysłana pocztą (elektroniczną).

      Usuń
  4. Koń obowiązkowy. Wybieram całość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, nie ma problemu - mam parę kopii ;-)

      Usuń
  5. Zestaw zdjęć bez landmarków sprawia wrażenie prawie jak Budapeszt (naturalnie bez budapeszteńskich landmarków).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ileż można strzelać te landmarki ;-)
      No dobra, parę jeszcze mi zostało, na parę kolejnych wpisów (żeby nie było, że nie ostrzegałem).

      Usuń
    2. Już biorę Claritinę :-)

      Usuń
    3. Masz alergię? Wiosna jeszcze nie tak blisko ;-)

      Usuń
  6. Do twarzy mu w tej bladości ;)
    O.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...