czwartek, 10 grudnia 2015

Street spirit

Tytuł posta może taki trochę nie tego, ale tak mi się kojarzy ze zdjęciami, które nie są zupełnie street'owe, ani na pewno art'owe, za to gdzieś duch ulicy się w nich przewija. Czasem nawet zmaterializowany! Takie sceny uliczne z nutką niepokojąco dekadenckiej nostalgii ;-)

Najstarsze zdjęcie dzisiaj jest z chorwackiej Istrii, czyli Puli-Poli. Zamiast poprzednio pokazywanych starożytnych antyków, mamy całkiem nowożytny slumsik w samym centrum zresztą...


...trzymając się chronologiów, zapodam Państwu dwa widoczki z pięknoceglanego Chełmna - z autem...


...oraz bez auta, za to z gimnazjum (wkrótce pewnie wysadzą, więc mam zdjęcie dokumentalne)...


...a to wszystko z okolic pokazywanego onegdaj zespołu klasztornego Sióstr Miłosierdzia.

No dobrze, skorom w tytule blożka zawarł stolicę, to mam coś miejscowego - większość komórkowa i zeszłoroczna, czyli dawno i nieprawda, prawda? No, to pierwsza ludzka postać w dzisiejszym zestawie, choć w dwójnasób nieżywa ona, ta postać...


...wiem, że to dziwne, ale nawet mi się ta rzeźba podoba, choć czarny okres w twórczości Kuryłowicza już znacznie mniej. Kolejna fota komórkowa z okolic, i street spirit w stylu rozpoczynającym dzisiejsze zestawienie - tu było, a nie jest...


...i jeszcze do kompletu - znana z wielu obrazków "kamień-i-co", czyli Waliców...


...tu dałem kolorki, dla uczczenia pani z pieskiem, która mi konweniowała z balonikiem.

Ostatnia fota stołeczna jest z Grochowa, konkretnie z ulicy Grochowskiej, do tego też ze sztafażem w postaci biegnącego na skuśkę do obowiązkowego tramwaju żentelmena w niebiańskich botkach...


...ze stolicy kraju przenosimy się do stolicy kraju na eF, o którym to miejscu ostatnio niestety dość głośno. Foty również komórkowne, deszczowne, za to dość kolorowne - uliczny skuter i brama...


...i sama brama, która została po hôtelu Raoul, na rue Beautreillis (IV dzielnica)...


...wracamy do kraju, ale na południe od środka, czyli w tym wypadku na średniowieczną ulicę Trzech Braci w Cieszynie...


...wypasione wozy mieli w tym średniowieczu, o muralu nie wspominając ;-)

Z Cieszyna mam jeszcze dwie street-spiritowe foty - z ulicy - nomen-omen - Schodowej...


...oraz z ulicy Przykop/a, bo nie wiem jak się odmienia - w każdym razie z półobrotu...


...z Cieszyna niedaleko do Bielska-Białej, gdzie urzekła mnie babcia-sąsiadka (pamięta ktoś "Pankracego"?) w budce z lodami Eskimo, jakby wprost przeniesionej ze schyłkowego PRLu na tutejszy plac Wojska Polskiego...


...Z Bielska, czy może raczej z Białej nie jest może specjalnie blisko do Rzeszowa, ale co mi tam - skaczemy mocą wyobraźni a'la Tytus & spółka wprost pod pomnik Tadeusza Nalepy, w tle mając kościów pw. Św. Wojciecha i Św. Stanisława oraz żołnierza ze spuszczoną głową...


...dla ciekawych dodam, że musiałem się trochę naczekać, aż się wyludni - ot taka kuchenka fotografka ;-)

Skoro jesteśmy przy ludzkich zdjęciach - kolejny zwrot przestrzenny, tym razem na zachód kraju, gdzie w Kaliszu uwieczniłem scenkę uliczną pt. Matka 24h, pisaną redemptorycą...


...żebyśta se nie myśleli, że to jakieś zbytki, wstawiam zabytki (@ by TR&A) z Wielkopolskiego Ostrowa...


...a obok zabytków szosa zapłakana deszczem, także wielkopolska...


...i żeby nie kończyć nieludzko, wrzucam na koniec nieco achronologicznie miasto Kolonia, gdzie mamy czwartą w tym odcinku damę, i dodatkowo - schowanego mnie ;-)...


...nie wysilajta ócz - odbiło mi już dawno, i nie mam ani cienia, ani odbicia. Papa!

21 komentarzy:

  1. Nalepa wygląda, jak - nie przymierzając - młody Nohavica...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się - nohavice ma nawet dwie.
      Fajnie, że ma pomnik, choć postać raczej niepomnikowa, ale wybitny to ten pomnik nie jest. Ale skoro pomników nie lubię w ogóle, jestem biased, może to wybitna sztuka jest.

      Usuń
    2. Pomniki skończyły się na "Kill'em All".

      Usuń
    3. czyli na Sobieskim z Agrykoli.

      Usuń
    4. @ Marcin - osobiście wolałem Ride i Master'a ;-)
      @ Er - Sobieski teraz modny, bo nap*** 'niekatolików'

      Usuń
    5. Miało nie być polityki, a tu Sobieski w gimnazjum.

      Usuń
    6. Sobieski w gimbazjum to temat bardzo wdzięczny dla ministerium. Jako "bochater", bo zdaje się od niedawna taka pisownia obowiązuje. A miało nie być o polityce... ;-)

      Usuń
  2. Ale dałeś komplet starych tabliczek, wybornie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozbierało się, akurat w sam raz do street spiritu :-)

      Usuń
  3. Faktycznie spirit unosi się nad miejscami przez Ciebie sfotografowanymi. Wydaje mi się, że niektóre ze zdjęć zawierają lokowanie produktu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówisz o skutersonkach? One akurat wychodzą dobrze jedynie na zdjęciach, bo jako pojazdy to kompletna pomyłka, moim skromnym zdaniem oczywiście.

      Usuń
  4. jak zwykle podobają się u mnie swojskie motywy: droga i szachulcowy domek z Cieszyna.
    dodatkowo proszę mię dorzucić Chorwację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę uprzejme, zapakować czy na miejscu? :-)
      Swoją drogą, to ciekawy temat z tego 'swojskiego', zarówno z punktu widzenia miejsca (pokręcone losy Cieszyna i okolic czy Wielkopolski), jak i samej architektury jako takiej z naleciałościami. Ale to może temat na doktorant.

      Usuń
    2. I to jest bardzo dobra koncepcja!

      Usuń
  5. O tak, niebywałe zestawienie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z dzisiejszego zestawu wybieram bramę po hotelu :)
    O.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo! Uprzedzam tylko lojalnie, że blok widoczny za bramą nie jest specjalnie urodziwy ;-)

      Usuń
  7. Świetna odskocznia, a w pigułce można zobaczyć przekrój naszej kultury :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pigułka, o toto! To tylko mały fragment rzeczywistości :-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...