piątek, 16 września 2016

Stolica z betonu. I cegły. I szkła. I...

Dawnom nie robił posta wyłącznie stołecznego, no to się poprawiam. W nagrodę obiecywam niedużo przygadywać :)

Dla odmiany zaczynam od zdjęć najnowszych, za to komórkownych. Widok z wysoka rzadko u mnie gości, ale że akurat przechodziłem (bez tragarzy) obok jednego z biurkowców nowoalejojerozolimskich, to skorzystałem...


...druga mieszanka komórkowa jest z Woli zanikającej, przejmowanej przez nowobiurkowoapartmenty...


...czas na ochłodzenie klimatu, i to znaczne, bo ze śniegiem! "Prawie jak przed wojną" - Śródmieście moje ulubione, znane wszem i wobec, więc wrzucam bez podpisów, bo wszyscy wiedzą co i jak...






...jeszcze jeden kolażyk z moich okolic rodzinnych - tym razem bez śniegu, za to ze sporym ruchem ...


...tera uwaga, będzie art, i to taki że mucha nie siada! Analog i to na kliszy cz-b...



...u góry Piękna Myśliwiecka, u dołu Rozbrat z Szarą plus Czerniakowska (w tle)...



...okiej, można już wstać z kolan, bo czas na mikro-zagadkę. Kto wie gdzie to?...


...ten wygrywa talon i może się udać na zieloną trawkę :)

28 komentarzy:

  1. oi, ładnie wygląda nasza mieścina na tych Twoich zdjęciach...
    wszystkie miejsca rozpoznaję, tylko ostatniego nie. ale jeśli w tagu jest Grochów, a wcześniej się nie pojawił, to... pewnie trzeba mieć paszport.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawszeć mówiłem, że nie zadaję trudnych zagadek ;)

      Usuń
  2. To jest to bajoro niedaleko Przyczółka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedaleko to jest, ale jeszcze nie tam. Dodam jeszcze jeden tag - myślałem, że to proste będzie :)

      Usuń
    2. Na komórce nie widzę tagów, ale kojarzy mi się to z Kanałem Gocławskim w stronę bardziej Saskiej Kępy.

      Usuń
    3. Se przełącz na 'widok komputerowy' ;) Tag się wabi: #kamionek, kojarzy Ci się więc częściowo dobrze (kanał), choć nie w stronę SK :)

      Usuń
    4. Całego tego ścieku nie przemierzyłem (jeszcze).

      Usuń
    5. Kajakiem? Łódką? Wpław? ;)

      Usuń
    6. Naocznie, z bezpiecznego dystansu.

      Usuń
    7. Aha. Znaczy się paralelnie :)

      Usuń
  3. Widać, że stolicę kochasz. Umiesz na nią patrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hoho, dziękuję bardzo, choć akurat zakochani mają najczęściej oczoklapki ;)

      Usuń
  4. W rejonie Muzeum Kolejnictwa (które miało wylecieć, ale jakoś nadal się trzyma) ładny rezerwat przyrody się robi. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że przyrody a nie kolejnictwa ;)
      Ciekawe, kiedy w końcu je przeniosą

      Usuń
  5. Ej, ale po co dawałeś tu zimę?? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A bo lubię! I pasowała mi do koncepcji (mam tu wszystkie pory roku) i do tytułowych trzech... ;)

      Usuń
  6. Czarno- białe z kliszy nastrojowe są bardzo, ale czy przypadkiem drugie z kolei (czyli z Myśliwieckiej) nie powinno być troszkę inaczej skadrowane? W sensie, że aparat trochę bardziej w górę? Mniej trawy, a trochę więcej nieba? Nie to, że sypię piach w tryby i kwestionuję artyzm, tak tylko pytam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, lepiej byłoby, gdyby miało więcej oddechu od góry, no ale... gdyby to była cyfra, to po zrobieniu zdjęcia sprawdziłbym taki 'drobiazg', ale w analogu takiej szansy nie ma :-)

      Usuń
    2. Przyjmijmy, że jak klęczałam podziwiając Sztukę przez duże S, to nie widziałam dokładnie ;)
      Zdjęcia klimatyczne, chyba głównie o to chodzi, a przynajmniej ja głównie zwracam na to uwagę. Był okres, że chodziłam po Warszawie (głównie po lewobrzeżnej) i szukałam różnych drobiazgów, symetrii, skojarzeń, czegoś, co w danej chwili przyciągnęło mój wzrok. Raczej szukałam klimatu, niż świetnych ujęć, więc nie rzucam kamieniem, traktuj to jako bardzo luźną uwagę :)

      Usuń
    3. Nie ma sprawy, przyjmuję słowo krytyczne w jak najbardziej pozytywnym znaczeniu, bo jak wiemy, o gustach się nie dyskutuje, bo to do niczego nie prowadzi ;-)

      Usuń
  7. Prowadzi. Zazwyczaj do focha ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, no to w sumie do niczego właśnie ;)

      Usuń
    2. Zależy od rozmiarów focha ;)

      Usuń
    3. Foch to czyste zło, niezależnie od wymiarów ;)

      Usuń
    4. I płci fochującego ;) "Nie lubię, nie lubię."
      Przypomniała mi się taka piosenka Tomka Jachimka, a konkretnie jej refren. "Złooo, złooooo".
      https://youtu.be/_J77BFr0bgI (mam nadzieję, że wkleiłam dobry link, ale przez telefon czasem coś mi nie wychodzi)

      Usuń
    5. Foch determinuje płeć tak na 90% ;)

      Usuń
    6. Z moich doświadczeń wynika, że jest remis :]

      Usuń
    7. Pozwolę się sobie nie zgodzić, bo to w końcu mój blog ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...